המדריך המלא לסדר נכון במוצרי הטיפוח שלך

סדר נכון למוצרי טיפוח

האם זה באמת משנה מתי ובאיזה סדר אנחנו משתמשות במוצרי טיפוח העור שלנו? שאלנו כי מעולם לא חשנו צורך לדאוג לסדר בו אנו אוכלים את האוכל שלנו. (אחרי הכל, האם איננו סופגים את אותה כמות סוכר בממתקים גם אם אנחנו אוכלים אותם אחרונים?).

אז שאלנו את מומחי העור את אותה השאלה שאנו שואלים את עצמנו בכל פעם שאנו קונים מוצר טיפוח חדש לעור או מוסיפים שלב נוסף לשגרה שלנו: באיזה סדר עלי להחיל את מוצרי טיפוח העור שלי והאם זה משנה?

הסדר משנה, וזה למה:

לפי דבריו של רופא עור ומנתח דרמטולוגי – ד”ר הת’ר רוג’רס, מריחת מוצרי טיפוח העור שלך בסדר הנכון, מבטיחה כי העור שלך יקבל את מלוא היתרונות של כל מוצר. 

הסדר הוא חשוב להפליא אומר ד”ר רוג’רס. תפקידו של העור הוא להוציא את הדברים שהוא לא צריך, אך לרבות מהמוצרי טיפוח העור שאנו משתמשים בהם יש מרכיבים שאנו רוצים להכניס אל העור שלנו. אך רק כמות קטנה מאוד של מרכיבים יכולים לחדור לעור, גם כאשר הפורמולה מורכבת בצורה מושלמת. אם לא תמרח את המוצרים בסדר הנכון, קרוב לוודאי שאינך תראי את התוצאות הטובות ביותר למרות שגרת הטיפוח היומיומי שלך.

מוכנה? קדימה

טוב אז מה הוא המוצר הראשוני שאנחנו משתמשים על העור שלנו? קודם כל חשוב להתחיל במוצרים עם החומרים שהכי חשוב להחדיר לעור כמו למשל נוגדי חמצון שיש בסרום.ולסיים עם המוצרים שצריכים להיות השכבה האחרונה על העור כגון : קרם לחות לפנים

שגרת טיפוח בבוקר

שגרת הבוקר היא הגנה מפני השמש וזיהום סביבתי, קרמים אשר מכילים חומצות או רטינול תשאירי לשגרת טיפוח של הערב.

שלב א’ ניקוי העור

בבוקר כאשר את מתעוררת שטפי את העור שלך עם מים פושרים או אם את חייבת שטפי עם סבון פנים שאת רגילה אליו שאינו מייבש את הפנים.

שלב ב’ טונר:

רוב הנשים בוחרות לדלג על טונרים, גם בגלל שיש הנחה מתמשכת שרוב הטונרים קשים מידי וגורמים לגירוי בעור.למרבה המזל זה כבר לא המקרה. הם אמנם לא “מכווצים” את הנקבוביות.אך דור הטונרים החדש יכול לשרת מטרות מרובות. בנוסף כל סוג טונר מיועד לבעיית עור שונה, ולכן חשוב להשתמש בסוג המתאים לעור שלך.

עם זאת, אם חיית כל חייך בלי להשתמש בטונר ועורך נראה בריא, ד”ר רוג’רס אומר שאין צורך להתחיל להשתמש בכזה. טונרים  נוצרו כדי לעזור להחזיר את רמת החומציות של העור לאחר שימוש בסבונים קשים מידי.

שלב ג’ סרום לפנים:

מריחת סרום אנטי אוקסידנט, היתרונות – נטרול נזקים מקרני UV ומזהמים סביבתיים,מזין כמה שיותר את העור ולכן חשוב שהוא יהיה הראשון למריחה על עור הפנים. ההמלצה שלנו הוא סרום נוגדי חמצון שמכיל ויטמין E וגם C.

שלב ד’ קרם לחות:

כן, כולם זקוקים לקרם לחות, גם אם יש לך עור שמנוני.למרות שלגופך מערכת טבעית משלה המורכבת מבלוטות המפרישות שמן (או סבום) כדי לשמור על עור הפנים שלך ממזג אוויר קיצוני,זיהומים סביבתיים ויובש אחרי חשיפה מרובה לשמש.העור שלנו זקוק ללחות נוספת.

רופאי עור ממליצים כי הזמן הטוב ביותר למריחת קרם לחות הוא כאשר העור עדיין לח.לכן חשוב קודם למרוח את הסרום לעור הפנים ולאחר ספיגה, יש למרוח את הקרם לחות כדי “לנעול” את הלחות בעור.

שלב ה’ קרם עיניים:

לפי דבריהם של רופאי העור: חיוני למרוח קרם עיניים לפחות כל לילה, אם לא פעמיים ביום. החל משנות ה 20 לחייך. מדובר בשמירה על בריאות ועובי עור העפעפיים. שיפור איכות העור באזור זה בשלב מוקדם מבטיח כי עור העפעפיים לא יאבד בקלות את הרפיון ואת המראה החלק שלו בהמשך.

שלב ו’ קרם הגנה מהשמש:

קרם הגנה אמור להיות השלב האחרון בשגרת טיפוח העור שלך ביום. אם את משתמשת בקרם הגנה פיזי או מינרלי, הפועל על ידי חסימת פיזית של קרני ה- UV. שלב זה נהיה מעט מסובך כאשר משתמשים בקרם הגנה כימי.

הסבר קצר מה ההבדל בין כימי לפיזי :

מסנן קרינה כימיקלי – מסנן אשר קולט את קרני האור אל תוך העור ומשנה אותן לאנרגיה. תזהו תכשירים מסוג זה לפי רכיבים הנגמרים בסיומת Zon. היזהרו מרכיבים מסוכנים לעור המכילים פראבנים.

מסנן קרינה פיזיקלי – מסנן שתפקידו לחסום את קרני האור מלחדור לעור ולהחזיר אותה כמו בומרנג. החיסרון שלו שהוא מרגיש כבד יותר על העור ועשוי לייצר שכבה לבנה. מסייע במיוחד נגד קרינת ה-UVA.

מסנני קרינה כימיים צריכים קודם להיספג בעור כדי להיות יעילים, כך שמריחה לאחר קרם הלחות שלך תשהה ותעכב זאת. עם זאת, אם את מורחת את קרם הגנה הכימי לפני קרם הלחות שלך, קרם הלחות שלך לא יעבוד טוב גם משום שהעור מצופה בקרם הגנה כימי.

אז כדי לעקוף זאת, ומסיבות רבות אחרות, ד”ר רוג’רס ממליץ תמיד להשתמש בקרם הגנה פיזי עם אבץ ולמרוח אותו לאחר קרם הלחות שלך. אבץ הוא בטוח, יעיל ומספק את ההגנה הרחבה ביותר מפני קרני UVA ו- UVB.

שגרת טיפוח בלילה

 בזמן שאת ישנה בלילה,העור שלך מתקן את עצמו באופן טבעי. לכן שגרת הטיפוח בלילה אמורה לעסוק בטיפול העור וכל מה שהוא זקוק. אם העור שלך נראה עייף וכהה כדאי לעשות פילינג או להשתמש בתכשירים שתכף נרחיב עליהם. אבל במידה והעור שלך יבש ומגורה את צריכה לתת לו לחות. אז הנה השלבים במה משתמשים קודם בשגרת טיפוח לילית.

 שלב א’ ניקוי כפול של עור הפנים: 

כדי להפטר מהאיפור,לכלוך ושומן שהצטבר במהלך היום אנחנו ממליצים להסיר תחילה את האיפור בעזרת מסיר איפור ייעודי לפני שטיפת הפנים עם ניקוי עדין. קודם ניקוי כפול הכרוך בשמן ניקוי כדי להמיס את האיפור שלך ואז לשטוף את הפנים שלך שוב עם הסבון שאת רגילה אליו.

השלב הראשון הוא הכרחי כדי להסיר את האיפור ע”י שמן ניקוי. השלב השני הוא כדי להוריד את כל השאריות לכלוך ושומן שנשארו על הפנים. השלב השני משאיר את הפנים שלך נקיות,רעננות ומשולמות לחלוטין לספיגת הקרמים הבאים

 טיפ: אם את משתמשת בפילינג, השתמשי בו במקום תכשיר הניקוי שלך לאחר הסרת האיפור.
 

 שלב ב’ טונרים ובוסטרים : 

אם את משתמשת בטונר, השתמשי בו בידיוק כמו שהשתמשת בבוקר. בלילה נשים שונות אוהבות למרוח שכבות נוספות של מוצרי טיפוח שונים על עור הפנים כגון : מיסט פנים או אסנס. תכשירים אלו מכילים חומרים פעילים שונים, אך לרוב המטרה היא בעיקר לחות והזנת העור.

מכיוון שאלו תכשירים “קלים” וכמעט דמויי מים.קודם שוטפים את הפנים ואז משתמשים בהם. במידה את משתמשת גם בטונר. אז קודם משתמשים בו ולאחר מכן באסנס.

 שלב ג’ קרם עיניים : 

מלבד שקרם עיניים עוזר נגד עיגולים שחורים הקרם משמש גם על הגנה על עור הדק נגד קרמים אחרים שאת מורחת על עור הפנים. לכן את תרצי למרוח את הקרם עיניים שלך לפני קרמים אחרים אשר מכילים רכיבים חזקים שעלולים לגרום לגירוי העור

 שלב ד’ קרם/סרום טיפולי ומשחות עם מרשם: 

אז כפי שכתבנו קודם לכן בזמן שאת ישנה בלילה,העור שלך מתקן ומשקם את עצמו באופן טבעי.זו הסיבה למרוח בלילה קרמים או סרומים טיפוליים. או משחות שדורשות מרשם רופא(אדמומיות בפנים,אקנה) או קרם טיפולי לאנטי אייגינג שמכילים פפטידים, וקרמים שמכילים רטינול.

יש לזכור ששימוש יתר בקרמים את בעצם מגדילה את הסיכון לגירוי בעור ואדמומיות, ומקטינה את התוצאה הרצויה.לכן יש לבחור בטיפול על סמך מה שהעור שלך צריך באותו הלילה ולא על סמך מה שיש לך בארון. בחלק מהלילות זה פשוט לשטוף ביסודיות את עור הפנים שלך ולמרוח סרומים וקרמים מזינים. תמיד יש את מחר כדי לתת לעור שלך יותר אהבה.

 טיפים:
  • אם את משתמשת במשחות מרשם של רופא נגד אקנה(דוגמא) וגם בקרם שמכיל רטינול את חייבת לבחור רק אחד מהם. במידה ואת משתמשת בשניהם את מגבירה את הסיכון לגירוי בעור שלך
  •  תבחרי בין תרופות מרשם (לאקנה או רוזציאה) או טיפולים פילינגיים (כמו רפידות AHA / BHA)במידה ואת משתמשת בשניהם באותו לילה, את מגבירה משמעותית את הסיכון לגירוי בעור שלך.

 שלב ה’ מסכת לחות או שמן לפנים : 

אם עורך נוטה להיות יבש, מומלץ להוסיף מסיכת קרם לחות או שמן פנים. שני סוגי המוצרים הם בדרך כלל קלים וניתן להשתמש בהם לעתים קרובות ככל שהעור שלך זקוק להגברת לחות נוספת.

שלב ו’ קרם לחות/לילה : 

ישנם נשים שמשתמשות באותו קרם לחות ביום ובלילה. עם זאת, קרם לחות לילי או קרם לילה הם בדרך כלל עבים וכבדים יותר, ומתוכננים להיספג במהלך מספר שעות.

קרם לחות, ובמיוחד הכבדים שבהם משתמשים בלילה, יוצרים ציפוי מגן על העור כדי למנוע אידוי מים בזמן שאת ישנה. שמירה על תכולת מים גבוהה בעור היא המפתח לריפוי ושמירה על עור בריא. אם את משתמשת בקרם לחות נכון, זה אמור להיות הצעד האחרון

סדר-נכון-מוצרי-טיפוח

2 מחשבות על “המדריך המלא לסדר נכון במוצרי הטיפוח שלך”

    1. היי מלי, רצוי למרוח קרם לחות אחריו כדי שיתן הזנה לעור מכיוון שבקרם רטינול יש גם חומצות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה