מה זה חומצה אזלאית ולמה אני כל כך אוהבת אותה

אם את מחפשת טיפול באקנה או פיגמנטציה, חומצה אזלאית כנראה לא המרכיב הראשון שעולה לך בראש – בואי נהיה כנים, אפילו לא המרכיב החמישי – אבל זה כן צריך להיות. בין אם את משתמשת איתה בקרם פנים שלך או סבון, השימוש בה עשוי להרוג חיידקים של אקנה להפחית אדמומיות, להבהיר כתמים חומים על העור ולהעניק גוון עור אחיד וחלק יותר.

מהי חומצה אזלאית?

סוג החומר: חומצה/פילינג

יתרונות עיקריים: נלחמת באקנה, רוזציאה, מבהירה כתמים על העור, מסירה תאי עור מתים ומפחיתה דלקת בעור.

מי צריך להשתמש: באופן כללי, כל אדם עם עור נוטה לאקנה, רוזציאה ופיגמנטציה. חומצה אזלאית מומלצת לכל סוגי העור והיא אפילו בטוחה לאלו בהריון.

מתי אפשר להשתמש: החומצה בטוחה לשימוש פעמיים ביום (בוקר ולילה) או פעם אחת בכל יום לאלו בעלי עור רגיש.

עובד נהדר עם: חומצות אלפא הידרוקסיות (AHA), חומצה בטא הידרוקסית (BHA) ורטינול.

לא להשתמש עם: חומצה אזלאית בטוחה לשימוש בשילוב עם רוב המרכיבים, אם לא כולם

בקיצור, חומצה אזלאית היא חומצה דיקרבוקסילית שעוזרת לקלף את העור ומסונתזת על ידי שמרים באופן טבעי. היא יכולה להגיע מדגנים כגון: שעורה, חיטה ושיפון. בנוסף להיותה קומדליטית (כלומר שהיא מונעת קומדונים – נקודות שחורות) ופועלת לקילוף עמוק בתוך הנקבוביות, היא בעלת תכונות מיקרוביאליות ואנטי דלקתיות, ההופכות אותה ליעילה במיוחד בטיפול אקנה וטיפול תסמיני רוזציאה.

בנוסף לכך, היא מסייעת לטפל בפיגמנטציה ומעניקה גוון עור אחיד וחלק יותר. חומצה אזלאית נמרחת על העור שלך וזמינה בצורת ג’ל, קצף וקרם. הקרם לילה של נובה מכיל 15% של חומצה אזלאית.

יתרונות של חומצה אזלאית

טיפול בצלקות אקנה בפנים

ישנם אנשים אשר משתמשים בחומצה אזלאית לטיפול בצלקות אקנה בנוסף להתפרצויות פעילות. חומצה אזלאית מסייעת לנקות את הנקבוביות מלכלוך חויידקים שעלולים לגרום לגירויים ולהתפרצות של אקנה, בנוסף מעודדת תחלופת תאים וכך מאפשרת לו להתרפא במהירות רבה יותר ולהפחית את מידת ההצטלקות החמורה.

היא גם מונעת את מה שמכונה סינתזת מלנין, היכולת של העור שלך לייצר פיגמנטים שיכולים לשנות את גוון העור שלך.

אם עד היום ניסית קרמים שונים כדי לטפל בצלקות אקנה או פגמים אחרים שלוקחים הרבה זמן להחלים, חומצה אזלאית עשויה מאוד לעזור.

טיפול בפיגמנטציה (כתמים כהים בעור)

לאחר התפרצות של אקנה, דלקת יכולה לגרום להיפרפיגמנטציה באזורים מסוימים בעור שלך. חומצה אזלאית עוצרת תאי עור דהויים להתרבות. בנוסף כתמים כהים על העור יכולים להיווצר בגלל נזקי שמש, גיל, עישון או שינויים הורמונליים

מחקר משנת 2011 הראה כי חומצה אזלאית עוזרת בעיכוב כתמי פיגמנטציה ובהתפתחותם. היא עושה זאת ע״י עיכובו של אנזים טירוזינאזכתמים כהים מגיעים מפיגמנטים המיוצרים בתאים הנקראים מלנוציטיםהמכילים אנזימים הנקראים טירוזינאזהם יכולים להיות פעילים בכל פעם שהם באים במגע עם קרני שמש UV כדי להגן על העור שלנו והתוצאה שהעור משתזף והופך לכהה יותר וזו הסיבה שניתן להבחין בנמשים וכתמי שמש.

טיפול ברוזציאה

חומצה אזלאית יכולה להפחית דלקת, מה שהופך אותה לטיפול יעיל בתסמינים של רוזציאה. מחקרים קליניים מראים שחומצה אזלאית יכולה לשפר את המראה של נפיחות וכלי דם גלויים הנגרמים על ידי רוזציאה.

כיצד להשתמש עם חומצה אזלאית?

בין אם אתם משתמשים בפורמולת עם מרשם או בלי ,אני מציעה למרוח שכבה דקה של הקרם על עור נקי ויבש פעמיים ביום, בוקר ולילה. למי שיש עור רגיש רצוי להשתמש פעם ביום.

יש למרוח את הקרם על הפנים והצוואר שלך בעזרת כמות בגודל אפונה.

כדי לעזור לחומצה אזלאית להספג ולתת תוצאות טובות תמיד יש למרוח אותה ראשונה על הפנים ורק לאחר מכן את שאר המוצרים. בבוקר חשוב להקפיד על קרם לחות יחד עם הגנה של 30 SPF לפחות.

האם יש תופעות לוואי לחומצה אזלאית?

ניתן לחוות גירוי קל או עקצוץ בעת שימוש בחומצה אזלאית. אם תופעות הלוואי נהיות קשות יותר (מצב מאוד נדיר) הכולל נפיחות בפנים, קשיי בליעה או נשימה יש להפסיק את השימוש בחומצה ולפנות לרופא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה