פפטידים לעור: מהם פפטידים וכיצד הם עוזרים לעור ?

פפטידים לעור

אם עשית מחקר בנושא טיפולי אנטי אייגינג רוב הסיכויים שנתקלת במילה – פפטידים. בעוד שקולגן הוא מצרך רב שנים בשגרת אנטי אייגינג שכולנו מכירים היטב, פפטידים הם הדבר הבא. אומנם המילה פפטיד עשויה להחזיר אותך לשיעורי הביולוגיה בתיכון שלך, סביר להניח שאת תוהה מהזה בידיוק ?

מה הם פפטידים ?

במובן הבסיסי ביותר, פפטידים הם אבני הבניין המרכיבות חלבון. כאשר חומצות אמינו מתחברות זו לזו, השרשרת שהן יוצרות נקראת פפטיד אמינו. כאשר פפטידים מקשרים זה לזה, הם הופכים לבסיס לכל חלבון. החלבון החיוני ביותר בעורך הוא מילת המפתח הקסומה: קולגן.

פפטידים-לעור-נובה

קולגן נמצא מתחת לאפידרמיס (שכבה חיצונית של עורך) במה שמכונה “הדרמיס”, שכבה העשויה מעצבים, כלי דם, שומנים, אלסטין (זה מה שהופך את עורך למתוח), וכמובן – קולגן. למעשה הרבה קולגן. פפטיד קולגן לעור מהווים כ 80% מהדרמיס שלך. זה עוזר לעור שלך להראות מוצק וחלק, זוהר צעיר וקורן שכולנו חותרים אליו. כאשר את צעירה יותר,את מייצרת קולגן בקצב גבוה מאוד.

עם זאת, ככל שמתבגרים, קצב ייצור הקולגן מתחיל להאט. לאחר גיל 20, גופך מייצר בממוצע 1% פחות פפטיד קולגן לעור מדי שנה, ומפסיק את הייצור לחלוטין בסביבות גיל 40. חדשות לא נהדרות. מה שכן – הקולגן הקיים שלך מתחיל להתפרק, המכונה “פיצול”. זה קורה מכמה סיבות, שבחלקן אנו יכולים לשלוט,ובאחרים פשוט לא ניתן.

הסיבה הבולטת לפירוק הקולגן, הינה: הזדקנות. עם זאת, ישנן סיבות התנהגותיות וסביבתיות שהקולגן שלך עלול להישבר – ואלה דברים שאת יכול לשלוט עליהם. חשיפה לקרינת UV – בין אם זו תוצאה של מיטות שיזוף או סתם יציאה מהבית ללא קרם הגנה מפני שמש, סיבה שעלולה לפרק את הקולגן. עישון יכול גם להוביל להתדרדרותו.

מה פפטידים עושים לעור?

ייתכן שאת כבר עכשיו רואה סימנים מוקדמים של קמטים סביב העיניים או כתמים כהים, ואת תוהה האם זה מאוחר מידי ? התשובה היא: לא. לא מאוחר מידי,אך ככל שתקדימי להתחיל בשגרת טיפוח לעור נגד הזדקנות, כך יהיה טוב יותר. הדרך הראשונה להפחתת סימני הזדקנות היא לעודד ייצור הקולגן בגוף שלך. כאן נכנסים לתמונה הפפטידים. ברגע שתתחילי להשתמש בסרום לפנים עם פפטידים או קרם פנים הגוף ייצר יותר מהם. בעוד שמולקולות הקולגן גדולות מכדי לחדור לעור, פפטידים קטנים מספיק בכדי לחדור לעור ולהתחיל לאותת לגוף לתקן את העור. איתות זה מעודד את הגוף לייצר עוד קולגן.

קולגן ואלסטין

עם זאת, פפטידים הם רק חלק קטן מהפאזל של שגרת טיפוח. עלייך לשלב הרגלים בריאים נגד הזדקנות בזכות שגרת טיפוח תקינה ובאורח החיים היומיומי בכדי לשפר את הסיכויים שלך לשמור על הזוהר ומוצקות של עור הפנים. אמנם אינך יכולה להפסיק להזדקן, אך הדרך הנכונה לשמור על עור צעיר ובריא זה להתחיל כמה שיותר מוקדם עם טיפולי אנטי אייגינג.

טיפים לאנטי אייגינג ושמירה על עור הפנים :

טיפוח העור

  • למרוח מקדם הגנה בכל יום – חשיפה לקרינת UV עלולה לגרום הרס בעורך ולגרום לפירוק הקולגן, אז וודאי כי את מורחת לפחות SPF 30 בכל יום ויום.
  • לשטוף את עור הפנים פעמיים ביום – כדי לשמור על בריאות עורך ושיראה במיטבו, ולא לשכוח למרום קרם פנים בכל יום
  • דיאטת אוכל בריאה – הדברים שאת אוכלת משפיעים לא מעט על אופן פעולת גופך ונראותו. חשוב מאוד לשתות הרבה מים והלקפיד על תזונה בריא ועשירה בפירקות וירקות.
  • המנעי ממוצרים כימיים קשים – חשוב להיות עדינה עם העור שלך, נסי לא למשוך את העור מכיוון שזה יכול לגרום לפירוק של הקולגן. ולהמנע ממוצרי טיפוח קשים אשר עושים יותר נזק מתועלת

איזה שינוי אני יכול לצפות מטיפול בעור עם פפטידים?

בעוד שחברות רבות מתהדרות ביתרונות דמויי בוטוקס של פפטידים לעור, המציאות היא שזה פשוט לא נכון. פפטידים לא יכולים להעלים לחלוטין שקיות מתחת לעיניים, למלא שפתיים או להרים את הגבות. ישנן הוכחות לכך שקבוצה קטנה של פפטידים, המכונים נוירופפטידים, עשויים לחסום אותות שנשלחים בין העצבים לשרירי הפנים שלך, כפי שעושה בוטוקס.

עם זאת, זה לא אומר שהנוירופפטידים יעניקו לך אותה השפעה כמו בוטוקס. זה יהיה כמו לשפוך כוס מים על מזרן ולצפות שהוא יספוג בחלק התחתון של הקפיץ זה מאוד לא סביר. מה שאפשר לצפות משימוש עקבי בפפטידים לעור הוא מיצוק והחלקת העור באופן קבוע ככל שהוא הופך להיות מתוח ואלסטי יותר. העדויות התומכות בקשר שבין טיפוח העור עם סרום/קרם פפטידים יחד עם פפטידים טבעיים שגופך מייצר לעור הם די מדהימים.

בחלק מהניסויים הקליניים בסרום אנטי אייגינג שמכיל פפטידים, עד 100% מהמטופלים דיווחו על שיפור במראה הכללי של קמטים בצידי העיניים, עור זוהר ומוצקות, ו 97% חוו שיפורים כלליים בקווים עדינים, במרקם העור ובבהירות.

אם את מעוניינת לשמור על עור פנים בריא וחלק, תשקלי את האפשרות בשימוש קבוע עם סרום לפנים יחד עם קרם פנים שמכיל פפטידים.

1 מחשבה על “פפטידים לעור: מהם פפטידים וכיצד הם עוזרים לעור ?”

  1. גנית מזרחי

    מודה לכם ממש על החומר שאתם שולחים, אני נהנית מכל פיסת מידע. רציתי גם לדעת מאיזה גיל מומלץ לטפח את עור הפנים. איזה חומרים מומלצים לעור בגיל 11-12 איזה סבון פנים לעור בגיל הנ”ל שהוא עם מעט פצעונים במצח ובאף. האם סבון חומצות הוא חזק מדי לגיל הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה