מה זה סרום לפנים ולמה הוא כל כך חשוב ?

סרום לפנים

לכל אחת מאיתנו יש מי פנים,קרם הגנה, קרם לחות לפנים ופילינג. ואת בטוחה שזה כל מה שצריך כדי שהפנים ייראו נפלא. עם זאת יש מוצר אחד, המהווה מקור חזק להזנה ותזונה של עור הפנים. אותו מוצר הוא סרום לפנים.

מה זה סרום ?

אז מה הוא סרום בידיוק ? סרומי פנים נחשבים לאחד המוצרים היעילים ביותר נגד הזדקנות בגלל ריכוז החומרים הפעילים שלהם, ותוכלי להשיג אותם ללא מרשם רופא.
בעוד קרם לחות לפנים מכיל בין 5% – 10% רכיבים פעילים, הסרום מכיל עד 70% !
זאת אומרת שאת תשיגי תוצאות במיידי. בין אם את מחפשת לטשטש קמטים וקמטוטים בפנים. או לטשטש כהויות מתחת לעיניים או אפילו להבהיר את עור הפנים שלך.

מה הם היתרונות של סרום לפנים?

למרות שסרום לפנים מזין את העור ויכול לתקן בעיות עור שונות, הוא מגיע עם יתרונות רבים :

  1. מרקם העור שלך ישתפר באופן דרסטי הודות לרכיבים כמו ויטמין C , פפטידים, ויטמין E, חומצה היאלורונית ועוד.
    העור יהפוך למוצק וחלק יותר, מה שמוביל למראה צעיר ורענן יותר.

     

  2. במידה ויש לך כתמים/צלקות/פצעונים, שימוש קבוע בסרום יעזור לעור להתבהר ולטשטש את אותם בעיות עור. במיוחד סרום על בסיס טבעי של צמחים

  3. במידה ויש לך עור רגיש או נוטה להתפרצות של פצעונים, את יודעת כמה זה חשוב להמנע מחומרים זולים למשל כמו : שמן מינרלי ונפט.
    מכיוון שהסרומים מתוכננים במיוחד להיות כמערכת מסירה,הם אינם מכילים את אחד הרכיבים הזולים שציינו קודם. מטרת הסרומים היא לוודא כי כל החומרים הפעילים (פפטידים,תאי גזע,ויטמינים ומינרלים מועילים)חודרים לשכבה הפנימית של העור ולא נשארים על השכבה החיצונית. ומספקים את עבודתם עמוק בפנים. 

  4. חיסכון בכסף ! נכון שסרום לפנים הוא בד”כ יקר יותר מקרם פנים אבל זה מאוד פשוט: אם תשקיעי בסרום טוב, יהיה לך למעשה מוצר שבאמת עובד. אין טעם לבזבז עוד כסף על מוצרים מרובים שהם פשוט בסדר, או שאת חושבת שהם אולי עובדים. סרום טוב אכן יביא לך תוצאות גלויות.

    הכל מסתכם על מה את מוכנה להשקיע כסף עליו. חמישה מוצרים זולים יותר שתופסים מקום על המדף שלך ולא עושים דבר לעור שלך. או מוצר אחד שעושה פלאים לעור שלך ועולה קצת יותר. תסמכי עלינו – ברגע שתמצאי את הסרום המושלם שלך, את לעולם לא תבזבזי כסף נוסף על מוצרים אחרים.

באילו מרכיבים משתמשים בדרך כלל, ומה היתרונות שלהם?

  1. ויטמין C – זהו מרכיב נפוץ לאנטי אייג’ינג, כך שאם את בשנות ה 30- 50, התשמשי בסרום עם המרכיב הזה. לא רק שויטמין C עוזר בבניית קולגן, הוא גם מגביר את חסינות העור וצריך להיות חלק משגרת הטיפוח היומיומי שלך.
  2. חומצה היאלורונית – מרכיב נהדר לטפל בעור מיובש ללא הרגשה של כבדות. חומצה היאלרונית (HA) הנה מולקולה דמוית ג’ל, הנמצאת באופן טבעי ובריכוז גבוה בעור שלנו וגם בעיניים ובמפרקים. המולקולה מחזיקה פי 1000 ממשקל המים שלה, במטרה לשמור על רמת לחות בעור ולמנוע מהלחות גם להתנדף. לגרם אחד של חומצה היאלרונית יש יכולת מרשימה לשמור עד 6 ליטרים של מים סביבה, זאת בנוסף לוויסות הלחות בתוך התאים, דבר שהופך אותה לקריטית בשמירה על לחות העור ולהפחתת אובדן הלחות.

  3.  אנטיאוקסידנטים – חיוניים לשמירה על העור מפני לחץ,רדיקלים חופשיים ונזקים סביבתיים. אז בטא קרוטן ותה ירוק הם תמציות שיש להיזהר מהם. ואילו סקוואלן,ויטמין E, אובליפיחה הם נהדרים לעור.
  4. פפטידים – הם מחרוזות של חומצות אמינו, המהוות אבני הבניין המרכיבות חלבונים בגופנו, כולל קולגן בעור. בנוסף הם מגבירים את ייצור הקולגן וסיבי אלסטין. סיבים אלה הם אבני הבניין של עורנו ומוסיפים את המוצקות והאלסטיות של הרקמות. ולכן עוזרים בטשטוש קמטים בפנים.

האם סרום לפנים שונה מקרם פנים?

את עשויה לתהות אם סרום לפנים וקרם לחות לפנים זהים, אך התשובה היא לא. בעוד שהם עשויים לחלוק מרכיבים ותכונות דומות. הסרומים נספגים בקלות אל תוך העור, ופועלים מתחת לשכבת העור שנקראת אפידרמיס. בעוד שקרם לחות עובד על השכבה העליונה ומחזיק את כל הלחות שם. כמו כן סרומים הינם על בסיס מים או שמן.

אז מדוע סרום לפנים כל כך חשוב ?

בשנת 2009 נערכו 2 מחקרים ע”י פרופסורים בתחום הדרמטולוגיה. פרופסור תומס ג’סטיבנס,פרופסור פרד מקאל ופרופסור גיימס הרנדון. הנושא המרכזי של המחקר היה האם יש הבדל מהותי בשימוש סרום לפנים יחד עם קרם לחות ובלעדיו, וכיצד זה משפיע על הקמטים בפנים שלנו. הבדיקה נעשתה כך : אחרי שטיפת פנים בבוקר ובערב הנבדקים מרחו סרום פנים ולאחר מכן מרחו קרם לחות לפנים. או שמרחו קרם לחות בלבד ללא הסרום.

הנבדקות הן: 32 נשים בגילאים 25-55 שסיימו בהצלחה את הבדיקה. קבוצה ראשונה היו 17 נשים בגילאים 25-51 שהן הצטרכו למרוח סרום פנים יחד עם קרם לחות.
קבוצה שנייה היו 15 נשים בגילאים 34-55 והן הצטרכו למרוח קרם לחות בלבד ללא הסרום. המדידות נעשו ע”י דירוג חזותי של מצב עור הפנים בכל מה שקשור ליובש,קמטים וקמטוטים, ורכות של העור וכמובן צילום דיגטלי של לפני ואחרי. בנוסף הועלה גם שאלון הערכה עצמית כדי להעריך את שביעות רצון המטופלים.

התוצאות : הערכות הקליניות של החוקרים הראו שיפור מובהק סטטיסטית בפרמטרים של עור הפנים : הפחתה ביובש והגברת הרכות בעור, לאחר שבועיים של שימוש משולב בסרום לפנים יחד עם הקרם לחות לפנים לעומת שימוש בקרם לחות בלבד. במהלך המחקר לא דווח על תופעות לוואי.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף ומשמש להגנה על הגוף מפני פגיעה פיזית וכימית, בקרת אובדן אידוי של המים בגוף, סיוע בהומאוסטאזיס-ויסות תרמי, מספק הגנה מפני אורגניזמים זיהומיים, ומשמש כמקור איתות לבריאות כללית. חשיפת העור בפני גורמי לחץ שונים, לרבות כימיקלים סביבתיים ומקום העבודה, מזהמים, עשן, מיקרואורגניזמים, משטרי ניקוי אגרסיביים למדי,חשיפה לטמפרטורות סביבתיות קיצוניות (במיוחד עם לחות נמוכה) עלולות לגרום לחריגות מחסומי עור יבש. שינויים בלתי צפויים כאלו יכולים לגרום למראה לא בריא של העור, ואם הוא חמור מספיק, עלול לפגוע בתפקודי העור.

למרות שהעור מכיל אחוז גבוה של מים החיוניים לתפקוד תקין, לצערנו הלחות בעור פוחתת ככל שנחנו מתבגרים. אובדן הלחות בעור יכולה להוביל להתפתחות של קמטים וקמטוטים ולהזדקנות מוקדמת. מחקרים הראו ירידה משמעותית הקשורה לגיל בגורם הלחות הטבעי (NMF). ה- NMF מכיל רכיבים היגרוסקופיים שנמצאים בשכבה (SC) הפועלים כמצננים יעילים. סביר להניח שאובדן ה- NMF מחמיר בגלל ירידה הקשורה לגיל, מה שיכול להאיץ עוד יותר את אובדן המים הטרנספרמידליים (TEWL).

יכולתו של העור לשמור על מים היא בעיקר פונקציה של השכבה החיצונית ביותר ושמה: האפידרמיס, SC – המשמשת גם כמחסום הגנה לגוף. כעת ידוע כי המטריקס החוץ תאי (ECM) מספק לעור את תכונות ההידרציה העיקריות שלו. ה- ECM מורכב ממבנה מסודר של גליקוזמינוגליקנים, פרוטאוגליקנים, גליקופרוטאינים, גורמי גדילה וחלבונים מבניים, כמו קולגן ואלסטין(בטוח ששמעתן את המושג הזה כמה פעמים בחיים). מרכיב עיקרי ב- ECM הוא חומצה היאלורונית (HA) או היאלורונאן.

מטרתו של המחקר בן השבועיים היה להעריך את היעילות של הסרום כדי לשפר את הלחות מעבר לזו שהושגה משימוש בקרם לחות בלבד. המחקר נערך באקלים מדברי.

שאלות ותשובות

מתי אני מורחת את הסרום ?

את יכולה להשתמש בסרום במהלך היום ובערב. יש לשטוף את העור ולאחר שהוא התייבש יש למרוח סרום על הפנים ולחכות שייספג לגמרי. לאחר מכן יש למרוח קרם לחות על הפנים. במידה ויש לך אפשרות לשטוף את הפנים אחה”צ ושוב למרוח סרום לפנים+קרם פנים זה יהיה מושלם. בערב שימי לב למרוח כמות קטנה יותר על העור כדי לתת לו לנשום, מכיוון שקרם לחות לילה הוא כבד יותר לכן בלילה השתמשי או בסרום או בקרם לחות בלבד.

האם בטוח להשתמש בסרום אם יש לי בעיית עור?

מכיוון שסרומים הם מרוכזים יותר, יתן שהעור שלך יגיב לאלרגיה או לגירוי. חשוב להתייעץ עם הרופא עור שלך לפני שאת מתנסה במוצרים חדשים. או שיש למרוח כמות קטנה של הקרם על היד או על הלסת ולבדוק אם יש תגובה כלשהי. אם יש לך מחלות עור כמו אקזמה, או שאת בהריון עדיך להימנע משימוש בסרום עם מרכיבים חזקים מאוד

איך אוכל להשתמש בסרום לטיפול בקמטים וקמטוטים ?

סרום שמטפל בקמטים יעילים יותר מקרמים ותחליבים שונים. מ 2 סיבות. הסיבה הראשונה היא המרכיבים הפעילים. הסיבה השנייה שסרומים לא גורמים לתחושה כבדה שמרבית קרמי לחות מגיעים אליהם. אז חפשי מרכיבים כמו נוגדי חמצון,פפטידים,ויטמינים וכו.

2 מחשבות על “מה זה סרום לפנים ולמה הוא כל כך חשוב ?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה