אקנה: 5 מזונות עיקריים אשר גורמים לאקנה בפנים ובגב

כולנו יודעים שאכילת תזונה נקייה ומאוזנת היא אחד מאבני היסוד של בריאות הגוף כולו. אבל האם ידעת שמה שאת אוכלת, בעצם יכול להופיע על הפנים שלך? ליתר דיוק, תזונה עמוסה במזונות מסוימים יכולה למעשה לתרום לאקנה! אבל אין לך מה לדאוג, במאמר הזה אנחנו נסביר על המאכלים שיש להימנע מהם כדי למנוע אקנה בפנים!

מה זה אקנה?

פצעי בגרות, פצעים בפנים, חצ’קונים… איך שלא תקראו לזה – אקנה היא הפרעה דלקתית כרונית הגורמת לפגמים ולכל מיני בעיות במרקם העור שלך. זה מאוד מקשה על העור ואף יכול לגרום לצלקות שעשויות להימשך בין שנים לכל החיים. ויכולות להשפיע על מצב הרוח שלך ביום יום. עם מגוון רחב של סוגי אקנה וחומרה שלהם, ההתמודדות איתה יכולה לספק חוויה רגשית ומרתיעה ביותר.

אבל אם נאבקת באקנה, את לא לבד. אקנה שכיחה במיוחד, על פי דו”ח מחקר לשנת 2020. יותר מ -90% מהאנשים סובלים מסוג אקנה כלשהי בשלב צעיר או מבוגר בחייהם, כאשר 60 מיליון אנשים סובלים כיום מאקנה בארצות הברית בלבד. זה מספר רציני מאוד.

למרות שהתמודדות עם אקנה יכולה להיות מעט מתאגרת מבחינה פיזית ונפשית, עדיין יש תקווה. ויש מספר דברים שאפשר לעשות כדי לעזור להחזיר את העור לקדמותו – החל ממה שאת אוכלת… או ליתר דיוק במה שאת לא.

ישנם כמה מאכלים שעשויים לא רק לעודד התפרצות מדי פעם אלא גם לעורר את האקנה שלך. ובעוד שאנחנו לגמרי דוגלים ברעיון שאפשר ליהנות מכל מה שצריך במידה מסוימת, אם עור נקי וחלק יותר הוא המטרה שלך, ייתכן שתרצי להימנע ממאכלים מסוימים יותר מאחרים.

אז איזה אוכל גורם לאקנה?

מוצרי חלב

מוצרי חלב (כלומר חלב מן החי או מזון שמקורם בחלב מן החי כמו חמאה או גבינות) עשירים בשני חלבונים: מי גבינה וקזאין. חלבונים אלה נועדו לעודד צמיחה והתפתחות הורמונים אצל תינוקות כשהם מניקים מאמהותיהם. אך כאשר בני אדם צורכים חלב מן החי ומוצרי חלב אחרים, חלבונים אלה פועלים באופן דומה, ומשחררים הורמונים שעלולים לגרום להתפרצויות ולעודד תסמיני אקנה.

יתר על כן, ההורמונים האחרים שכבר טמונים בחלב (במיוחד במקרה של חלב מבעלי חיים שטופלו בהורמונים מלאכותיים) עלולים לשבש את המערכת האנדוקרינית האנושית ולגרום לאקנה.

סיבה נוספת להתייחס לצריכת החלב שלך במרדף אחר עור חלק ואחיד כוללת את הסוכרים הטבעיים בחלב, הידועים גם בשם לקטוז. ככל שבני אדם גדלים מעבר לשלב ההנקה, פירוק ועיבוד הלקטוז הופך להיות מאתגר יותר עבור הגוף.

עד כדי כך, שאנשים רבים מפתחים רגישות ללקטוז או אפילו לאלרגיה מלאה (כלומר, אי סבילות ללקטוז). שני אלה יכולים לגרום לגירוי ודלקות שעלולות להופיע על העור ולגרום להתפרצויות ולתסמיני אקנה.

כמו כן, ראוי לציין כי מוצרי חלב מסוימים עשויים להיות מזיקים יותר מאחרים. כמה מחקרים קליניים מצביעים על כך שחלב דל עשוי להציע את הסיכוי הגבוה ביותר להשפעות לא רצויות על עור הפנים שלך בגלל חלבונים סינתטיים המסייעים לאזן את המרקם. לכן, תחשבי פעמיים לפני שאת קונה חלב, או פשוט תבחרי בחלב צמחי (סויה, שקדים וכו…)

פאסט פוד / מזון מהיר

את ההנאה, הנוחות והסיפוק המיידי הנלווים בטיול לאחת מרשתות המזון המהיר קשה לנצח … אבל לפנים שלך אולי יש דבר או שניים להגיד על זה. ישנו קשר חזק בין התפתחות האקנה לצריכה של מה שמכונה דיאטה בסגנון מערבי: המבורגרים, צ’יפס, עוף נאגטס ומילקשייק; שלא לדבר על הפחיות המשלימות של המשקאות המוגזים.

דיאטות כאלו הן קלוריות, שומניות, פחמימות וממתיקים מלאכותיים, עלולים להגביר את ההתפרצות של אקנה בפנים שלך.

סביר להניח שזה נובע מהיכולות של מזונות אלה להשפיע על המערכת האנדוקרינית שלנו ולעוות את ביטוי הגנים שלנו בדרכים שמפריעות לקיפאון העור. אך אם אינך יכול להימנע מאכילה ברשתות מזון מהיר, תבחרי בסלט ללא בשר כדי להימנע מהוספת הורמונים ותשמרי את הקלוריות שלך לארוחה מזינה יותר בהמשך.

סוכר

זוכרים מה אמרנו על חלב ולקטוז? אותו מושג חל על סוכר, בכל צורה שהוא גורם לעלייה פתאומית ברמות הסוכר בדם, מהר יותר ממה שהלבלב שלך מסוגל לעבד. זה מביא לעלייה באינסולין, שמשפיע ישירות על ייצור השמנים בעור.

יותר שמנים בנקבוביות שווים הזדמנות גדולה יותר לנקבוביות סתומות, מה שמוביל להתפרצויות ולסימפטומים מחמירים של אקנה. סוכר גם מעורר דלקת, שיכולה להפוך במהירות את הנקבובית הסתומה הממוצעת שלך למיני הר געש. אז במקום סוכר לבן, תבחרי בממתיקים לא מזוקקים אחרים כמו סירופ אגבה.

פחמימות פשוטות

כולנו לומדים את זה בשיעור מדעים; פחמימות הופכות לסוכרים. אז הימנעות מממתקים וסוכר לבן עשויה להיות לא יעילה אם את עדיין מעמיסה על פחמימות פשוטות כמו לחם לבן, תפוחי אדמה לבנים ואורז לבן. אלה גבוהים מאוד גם על האינדקס הגליקמי (מערכת דירוג פחמימות) ומביאים לאותו תהליך לייצור אינסולין.

אלכהל

בדומה למה שקורה עם אינסולין כאשר מגבירים את צריכת הסוכר שלהם, צריכת אלכוהול מוגברת יוצרת חוסר איזון של אסטרוגן, טסטוסטרון ואפילו כמה הורמוני יותרת הכליה (אדרנל), שכן אלכוהול פועל כגורם לחץ גופני. הורמונים אלה גם מעודדים ייצור חלב, חסימת נקבוביות ומובילים להתפרצויות. שתייה יכולה גם לפגוע ביעילות המערכת החיסונית שלך, ולערער על יכולתה להדוף חיידקים מזיקים שיכולים להחריף את בעיית הפצעונים שלך.

תאכלי את זה במקום

זה כיף כאשר את יודעת ממה להימנע, אך ממה כדאי לאכול כדי לגרום לעור להיות בריא יותר? ובכן, יכולנו לכתוב מאמר שלם בדיוק על זה; למעשה, עשינו! להגיע למזונות על בריאים וצבעוניים כמו אגוזים, עלים ירוקים, תה ירוק, הדרים ופירות יער. שומנים בריאים כמו אבוקדו ושמן קוקוס הם גם מדהימים כדי להשיג מרקם עור חלק יותר.

ואי אפשר לזלזל בכוחה של לחות נאותה – לשתות המון מים. לכן, אם את סובלת מאקנה, הקפידי על עצמך. אנחנו יודעים שזה קשה, אבל את חזקה ומדהימה! תנסי להתמקד בטיפול טוב לא רק בעור הפנים שלך, אלא בכל הגוף שלך על ידי התייחסות לתזונה ולבחירות המזון שלך.

לשינויים קטנים יכולה להיות השפעה עצומה, וכאשר ניתנת הבחירה בין עור עם אקנה לכמה קיצוצים תזונתיים, אנו חושבים שהבחירה היא ברורה 🙂

1 מחשבה על “אקנה: 5 מזונות עיקריים אשר גורמים לאקנה בפנים ובגב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה