פילינג לפנים: מה זה בדיוק, 10 יתרונות, ואיך לבצע פילינג נכון

כדי להבין מה זה פילינג זה מאוד דומה להבין כיצד לצבוע כיסא מחדש. אפשר פשוט לקחת פחית צבע, מברשת ולהתחיל לצבוע. אבל רב הסיכויים שבלי להסיר את שכבות הצבע הקיימות, גוון הצבע של הכיסא לא יהיה אחיד עם גושים וחבטות צבע ישנות.

הפתרון לזה הוא לנקות ולשייף את הכיסא בתור התחלה ורק לאחר מכן לצבוע אותו ולתת לצבע לחדור בצורה חלקה ואחידה. זה פחות או יותר איך פילינג לפנים עובד. פילינג הוא כמו שלב הכנה המשפר את גוון העור שלך ויוצר זוהר ורעננות. מסיבה זו, במאמר הזה נדון בפילינג פנים, מהו, 10 יתרונות של פילינג, פילינג כימי מול פיזי וכיצד לקלף את העור שלך.

מה זה פילינג לפנים?

למרות שרוב האנשים מבינים את החשיבות של שמירה על ניקיון העור, עבור רבים הרעיון של פילינג פנים הוא מושג זר. למרות שניקוי העור שלך על בסיס יומי עלול להסיר מהעור לכלוך ושמן, הוא לא בהכרח פועל כמצעיר את הפנים או עוזר לנקות את הנקבוביות באופן שבו הפילינג כן עושה.

פילינג הוא תהליך הסרת תאי עור מתים שהצטברו על פני העור, אשר עוזר לעור להישאר נקי וחלק וזוהר יותר.

טוב לדעת: ישנם שני סוגים עיקריים של פילינג: כימי ופיזי. חומרי פילינג כימיים, כמו חומצה גליקולית, ממיסים את הקשרים בין תאי העור המתים ומאפשרים להסיר אותם. פילינג פיזי, כמו קפה, מסיר פיזית את תאי העור המתים מפני השטח של העור שלך.

רשמנו לפנייך 10 יתרונות של פילינג פנים:

  1. פילינג יוצר עור זוהר ובריא. כן, ניקוי יכול לעזור להסיר את הלכלוך ושמן שמצטבר במהלך היום, אבל פילינג הוא מה שגורם לעור להיות זוהר ובריא.

  2. פילינג מסייע לעבודה של קרם לחות בצורה יעילה יותר. קרם לחות על עור שאינו עובר פילינג – פשוט יושב על פני שטח העור. אם את רוצה שהקרם הלחות שלך באמת יחדור פנימה ויבצע שינוי, פילינג לעור היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

  3. פילינג מכין את העור לאיפור. על ידי סיוע השגת גוון עור אחיד, המייקאפ ישב על העור שלך בצורה חלקה ויפה יותר.

  4. פילינג עוזר לפתיחת הנקבוביות ומוציא זיהומים, לכלוך ושומן שהצטבר במהלך כל היום שלך. רב תכשירי ניקוי מנקים את השכבה העליונה של העור, לעומת פילינג שמצליח לחדור עמוק יותר לנקבובית ולנקות את העור בצורה יסודית יותר.

  5. פילינג הוא בעצם אנטי אייג’ינג. הוא מחייה את העור, ועוזר לשמור על היופי הטבעי שלך.

  6. פילינג מספק זוהר מיידי. אם מעולם לא קילפת את העור שלך בעבר, תתפלאי עד כמה מהר הוא משפר את מראה העור שלך. על ידי פתיחת נקבוביות סתומות או אפילו הבהרה של העור.

  7. פילינג מעורר עור חדש. תצלמי את העור שלך לפני הפילינג ואחרי הפילינג, ואנחנו חושבים שתגלי שה”אחרי “מראה שהעור שלך התחדש לחלוטין.

  8. פילינג עוזר להחליק את העור. את יודעת כיצד מלטשים אבנים למשטח חלק לשימוש בתכשיטים? זה סוג של פעולת פילינג לעור מבחינת החלקת העור.

  9. פילינג נהדר גם לשאר הגוף חוץ מהפנים. בדיוק כפי שקילוף הפנים מסייע בהכנת העור לאיפור או קרם לחות, פילינג לעור בגוף מסייע בהכנתו גם ללחות.

  10. פילינג עוזר להכין את העור לקרם שיזוף. אם ניסית פעם למרוח על עצמך קרם שיזוף מבלי להסיר תאי עור מתים תחילה, את בוודאי יודעת שהתוצאה תיהיה עם פסים ענקיים במקום שיזוף נאה ואחיד. בפעם הבאה שתחליטי להשתזף בעצמך, הכיני את עורך על ידי פילינג ממש טוב! (ומה שלא תעשי, את רוצה להימנע ממיטות שיזוף, אשר רק יכולות להגביר את הסיכון לסרטן העור ולהוביל להזדקנות מוקדמת!)

פילינג כימי לעומת פיזי

פילינג יכול להתבצע בכמה אפשרויות שונות, אך שתי הדרכים העיקריות שרוב האנשים מכירים הן פילינג כימי או פיזי. כדי לקחת שוב את האנלוגיה של הכיסא, פילינג כימי יהיה אם תשים סוג כלשהו של נוזל על הכיסא שיגרום לצבע להתקלף.

פילינג פיזי הוא אם הוצאת נייר זכוכית והורדת פיזית את הצבע. ההבדל העיקרי בין פילינג כימי ופיזי לעור הוא כי פילינג כימי משתמש בחומצות כדי לקלף את העור ואילו פילינג פיזי משתמש בחומר או במכשיר כלשהו.

חומר זה יכול להיות כל דבר, החל מדגנים ועד סוכר ועד פחם או אפילו מברשת או ספוג מיוחד. כשמדברים על פילינג כימי, יש בעצם שני סיווגים עיקריים של פילינג שצריך לחשוב עליהם:

חומצות אלפא / בטא הידרוקסי

AHA הם חומצות אלפא-הידרוקסיות הנמצאות באופן טבעי בחלב, פירות וקנה סוכר. הם עובדים בעיקר על השכבה העליונה של העור, הם בעצם מפיגים את העור על ידי המסת הקשרים ששומרים על העור יחד. כשהם עושים זאת, הם חושפים עור יפה וחדש, וזה חלק מהסיבה שתראי את הזוהר הזה לאחר פילינג.

להלן כמה דוגמאות ל- AHA נהדרות:

  • חומצה גליקולית היא AHA המסייעת לשקם מראה צעיר וזוהר, בנוסף עוזרת להשיג גוון עור אחיד יותר.

  • חומצת לימון היא עוד AHA אשר לא רק מקלפת אלא מסייעת למרכיבים אחרים לבצע את העבודה בצורה המקסימלית שלהם.

  • חומצה לקטית היא גם AHA. בנוסף ליכולתה לקלף את העור, חומצה לקטית מסייעת גם להשיג גוון עור אחיד וחלק יותר.

יתרון נוסף של תכשירי פילינג הם BHA הנקראות חומצות בטא-הידרוקסיות. נגזרות מסוגים שונים של קליפות, גם חומצות אלו מקלפות את העור, אך הן גם מצליחות לחדור עמוק לנקבוביות, ולנקות אותם ביסודיות מלכלוך, שומן ופיח שהצטבר. הן רק טיפה יותר חזקות מ- AHA במונחים של באמת להגיע לשכבה עמוקה יותר ולוודא שהעור נקי באופן יסודי. חומצה סליצילית היא BHA נפוצה ויעילה מאוד העובדת במהירות מדהימה על העור, מסירה לכלוך ושמן בנקבוביות, משאירה אותו רך ונקי ומוכן לקליטת קרם לחות.

AHA ו- BHA עובדים טוב מאוד יחד, ומוודאים שכל שכבות העור עוברות פילינג יסודי, ולכן את יכולה לראות את שניהם לעתים קרובות באותם מוצרי טיפוח העור.

איזה יותר טוב, פילינג כימי או פילינג פיזי?

התשובה לשאלה זו נעוצה בעיקר במה שאת מנסה להשיג על ידי הפילינג. אם את מחפשת פילינג ברמת פני השטח, פילינג פיזי עשוי להיות הדרך הטובה ביותר, אבל אם את מחפשת משהו קצת יותר עמוק שבאמת יעזור להחליק את העור ויאפשר לקרם הלחות שלך לחדור, סביר להניח את תרצי ללכת עם פילינג כימי.

ועל ידי פילינג כימי, אנחנו לא בהכרח מתכוונים ללכת קוסמטיקאית או לרופא כדי לקבל פילינג כימי. אנחנו רק מתכוונים להשתמש במוצר עם כמות בטוחה של חומצה סליצילית או חומצה גליקולית כדי לעזור לקלף את העור.

יש לזכור כי למרות שהמילה “חומצה” עשויה להישמע מרתיעה, סוגי החומצה המשמשים בפילינגים כימיים הם ממש עדינים. כמו כן, אם אינך יודעת מה את עושה, פילינג כימי הוא בדרך כלל דרך טובה יותר מכיוון שהוא אינו מחייב אותך לשפשף את העור שלך שעלול לעיתים לגרום לגירוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה