האם זה באמת כל כך גרוע לפוצץ חצ’קונים? תופתעי לגלות את התשובה

כולנו היינו שם: את מתעוררת בבוקר, מתגלגלת מהמיטה, הולכת לאמבטיה לצחצח שיניים רק כדי לראות התפרצות בלתי צפויה בוהה בך במראה. למרות שזה בהחלט לא הדרך שבה את רוצה להתחיל (או לסיים) את היום שלך, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא לנסות לפוצץ אותו, אפילו שזה מאוד מפתה.

הבעיה מתחילה כאשר את מתחילה לחטט בעור. סביר יותר שתגבירי אדמומיות, יתפתח זיהום ואפילו יגרום לצלקות. דיברנו עם כמה רופאי עור על נושא לפוצץ חצקונים והנה כמה מסקנות חשובות.

האם זה בטיחותי לפוצץ חצ'קונים?

אנחנו יודעים מה את חושבת: אם יש לו ראש לבן, זה לא יהיה קשה מדי לפוצץ; או, אם מדובר בנקודה שחורה, ניתן להוציא אותה בקלות. אבל, לדברי ד”ר וראלו-רוול, לעולם לא כדאי לך לפוצץ פצעון. פיצוץ הפצעון מגרה וגורמת לדלקת נוספת של הפצעון, כך שהיא נשארת אדומה ומחזיקה יותר זמן.

ברגע שהדלקת נרגעת, הפצעון יכול להשאיר אחריו סימנים שעלולים להפריע להרבה אנשים. הסימנים עצמם יכולים להיות כל דבר, החל מנקודה אדמומית דוהה או צלקת כהה ועד צלקת היפרטרופית עבה או קלואידית. גרוע מכך היא שהידיים שלנו נוגעות בחלקי גוף וחפצים שעשויים להיות בהם חיידקים.

לרוע המזל, חיידקים רבים הפכו כעת לעמידים בפני תכשירים אנטי מיקרוביאליים מקומיים או כדורי בליעה. כתוצאה מכך, כאשר את רוצה לפוצץ פצעון, את בעצם פותחת את העור והופכת אותו לרגיש לחיידקים, מה שעלול להוביל למספר זיהומים.

אף שלעולם אין זמן מצוין לפצץ פצעון, היוצא מן הכלל הוא כאשר את פונה לקסומטיקאית מקצועית כדי שתבצע את העבודה עם כלים מחוטאים, וכן בלחץ קל ומדויק כדי לגרום לכמה שפחות נזק לעור.

האם יש אי פעם יוצא מן הכלל?

אם את בהחלט מתעקשת לפוצץ פצעון, את יכולה לפוצץ בזהירות ראש שחור בלבד, שזה בעצם השמן הכהה ו ״פקק״ הקראטין בנקבובית הפתוחה של זקיק. עם הזמן, ״הפקק״ יכול להיות קצת רופף, כך שיהיה קל להוציא אותו. אבל אם לא, תשאירי את זה ליום אחר. במידה ואת משתמשת בכלי חילוץ ייעודי, עליך תמיד לחטא אותו עם 80% אלכוהול, כולל את הידיים שלך.

הבא בתור הם: ראשים לבנים. לדברי ד”ר גרין, הם הכי פחות מסוכנים לפוצץ – למרות שהיא עדיין לא ממליצה לעשות זאת. עם זאת, אם את מרגישה שיש לך אפס שליטה עצמית, היא אומרת שעליך לוודא שאת מסוגלת לראות את תכולת הלבן בצורה ברורה, כך שלא תצטרכי ללחוץ חזק מידי על הבליטה. אם את מנסה לפוצץ ושום דבר לא יוצא, תעזבי אותו בשקט כי זה יכול להיות מיליה ולא ראש לבן. מיליה מצטברים בקרטין בתוך העור ודורשים מומחיות של רופא עור כדי להסיר אותם בבטחה.

בין אם את מנסה לחלץ נקודה שחורה או לבנה, אנחנו ממליצים לחטא את העור באלכוהול כך שהאזור יהיה נקי ללא חיידקים, ולשים קומפרס חם שיעזור לחמם ולהרגיע את האזור לצורך חילוץ קל יותר. ומה שלא תעשי, תשטפי ידיים לפחות 20 שניות לפני ואחרי התהליך. מה שלא תעשי – לא משנה כמה הידיים שלך מחוטאות, עד כמה הפצעון מוכן לחילוץ – אל תנס בשום פנים ואופן לחלץ פצעון ציסטה.

מה לגבי פצעון ציסטה?

ד״ר גרין מסבירה: כי מאחר פצעוני ציסטה עמוקים יותר מאשר ראשים שחורים או לבנים, הניסיון לחלץ אותם גורם לעיתים יותר נזק מתועלת. פצעוני ציסטה בדרך כלל צריכים תרופות כדי לכווץ אותן. ניסיון חילוץ של פצעון ציסטה יכול לגרום לדלקת עמוקה יותר בתוך העור ולגרום לעצמך נזק רב יותר מאשר תועלת.

מה לעשות במקום לפוצץ את הפצעונים בפנים?

כעת, לאחר שהבהרנו היטב מדוע אינך צריכה לנסות לפוצץ פצעונים באופן עצמאי בבית, ייתכן שאת תוהה מה את יכול לעשות במקום כדי לגרום להם להיראות פחות בוערים. אז הנהה מספר דברים:

 1. קומפרסים חמים – אינם מועילים רק כשמנסים לפוצץ פצעונים – הם תוספת נהדרת כשמנסים להרגיע אותם מבלי לסחוט אותם. קומפרסים חמים יפחיתו דלקות ואדמומיות אומרת ד״ר גרין. כמו כן, זה יכול לפעמים לרכך את העור מה שמאפשר לפצעון להיפתח ולנקז מעצמו.

2. טיפול נקודתי נגד אקנה – רוב תכשירי טיפול באקנה מכילים תערובת כלשהי של בנזואיל פרוקסיד, חומצה גליקולית, חומצה לקטית, רטינול או טרטינואין – כל אלה יזרזו את תהליך ההחלמה ויפחיתו את הדלקת הנגרמת על ידי הפצעון. כדי לעזור לך לפנק את הפצעונים מבלי לגרום עוד סטרס לעור, צירפנו לך כאן קישור לקרם לילה רטינול אקטיבי וגם לסבון פנים המדהים שלנו בעל פטנט רשום כדי לא לגרות את העור ולהעניק לחות.

את יכולה לנצח את הפצעונים, זיהום האוויר והלחץ הרגשי. וזה לא משנה אם יש לך עור שמן, מעורב, יבש או רגיל – קרם הרטינול האקטיבי שלנו מתאים לכל סוגי העור.

וכדי לעזור לך בהתמודדות אפקטיבית ומהירה עם נזקי הסביבה. שילבנו בפורמולה הייחודית שלנו  5% חומצה גליקולית, 5% חומצה לקטית, 0.5% רטינול ו 3 סוגים של חומצה היאלורונית. והתגלו כאפקטיביים בהפחתת הפצעונים בעור, וטשטוש קמטים.

אנחנו יודעות שעל פניו כל תכשירי הניקוי לפנים  נראים אותו דבר – ודווקא בגלל זה, בנובה הקדשנו תשומת לב מיוחדת לפיתוח הנוסחה הייחודית שלנו;

נוסחה שמתבססת על 6 רכיבים עוצמתיים לניקוי העור בצורה יסודית מבלי לייבש או לגרות את העור. הסבון מכין את העור לקליטה אפקטיבית של חומרים פעילים נוספים להמשך טיפול. ובנוסף עוזר להפחתה משמעותית בפצעוני אקנה

רכיבים: חומצה גליקוליתחומצה לקטיתחומצה סליצליתחומצת גלוקונולקטוןאלוורה

3. שדרגי את שגרת טיפוח העור שלך עם מוצרים שאינם קומדוגניים – על ידי הצטיידות בשגרת טיפוח העור שלך במוצרים שאינם קומדוגניים, סביר להניח שלא תחווי נקבוביות סתומות, מה שאומר שיהיה פחות סיכוי להתעורר בבוקר עם פצעונים על הפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה