האם תמצית ליקוריץ היא הפתרון למלזמה בעור הפנים?

טיפול פיגמנטציה

הדרך להשגת עור חלק ואחיד, מעטים הדברים בעייתים כמו כתמים חומים על העור. בין אם מדובר ב כתמי שמש (בגלל זה כל כך חשוב למרוח קרם הגנה מדי יום), מצבים הורמונליים כמו מלזמה, או תזכורת שנותרה בגלל פצעונים בעור. שום דבר לא פוגע בשלמות העור כמו שינוי גוון בעור הפנים שלנו.

בעבר רובנו השתמשנו בהידרוקינון – כי הוא היה המועדף על כל הדרמוטולגים. היה ניתן להשיג אותו בכל בית מרקחת בריכוז נמוך או בריכוז גבוה ע״י מרשם רופא. אך לרכיב החזק הזה היו חסרונות רבים. כמה רבים? הוא היה מסרטן!!

לכן היום יותר ויותר מוצרים מתבססים כעת על חלופות טבעיות. ואחד הטובים ביניהם? תמצית ליקוריץ, אשר אגב – פועלת באופן דומה מאוד להידרוקינון.

תמצית ליקוריץ

סוג החומר: מבהיר עור

יתרונות עיקריים:מעכב את ייצור האנזים הדרוש לייצור מלנין (פיגמנט) בעור, מסייע להסרת מלנין עודף, בעל יתרונות אנטי דלקתיים.

מי צריך להשתמש: כל מי שרוצה לשפר את מראה הכתמים בעור – הנגרמים כתוצאה מנזקי השמש, מלזמה ו/או היפר-פיגמנטציה פוסט-דלקתית המתרחשת לאחר צלקת. אלה המעוניינים להרגיע עור מגורה. בנוסף, שלא כמו מרכיבים דומים אחרים, זוהי אפשרות טובה לנשים בהריון המחפשות דרך בטוחה לטפל במלזמה.

מתי אפשר להשתמש: זה תלוי במידה רבה בניסוח המוצר הספציפי, אך ברוב המקרים, פעם או פעמיים ביום.

עובד נהדר עם: בגלל היתרונות העיקריים שלו, הוא מעורבב לעתים קרובות עם נוגדי חמצון אחרים ומבהירי עור כגון: ניאצינאמיד, ויטמין C, חומצה קוגית, ארבוטין.

לא להשתמש עם: מכיוון שיש לו פוטנציאל גירוי עדין, כדאי לא להשתמש בו מיד אחרי רכיבים מקלפים.

מה זה בידיוק תמצית ליקוריץ?

כמו הממתק ליקוריץ, הכל חוזר לצמח הליקריץ (מונח מדעי: Glycyrrhiza glabra  פשוט נקרא לזה צמח הליקוריץ או שוש קירח). שורש הצמח שימש לצרכים רפואיים במשך שנים, וממנו מגיע הממתק המפורסם: ליקוריץ שחור. תמצית זו מלאה במגוון תרכובות מועילות, שעושות כל דבר, החל במתן השפעות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות כדי לעזור להבהיר כתמים חומים על העור.

הוא אפילו פועל באופן דומה להידרוקווינון הנחשב כמרכיב מבהיר בתקן הזהב, אם כי ידוע לשמצה בשל תופעות הלוואי הבלתי רצויות שלו ואף לסר

מה היתרונות של תמצית ליקוריץ לעור הפנים?

  • ממזערת את ייצור הטירוזינאז למאבק בכתמים: ייצור מלנין (פיגמנט) הוא תהליך מסובך, אך בלב העניין נמצא אנזים המכונה טירוזינאז. תמצית ליקוריץ מעכבת את ייצור הטירוזינאז, ובעקבות זה מעכבת ייצור כתמים כהים

  • מסירה עודף מלנין: תמצית ליקוריץ מבהירה את העור בצורה שונה, מכיוון שמכילה ליקוויריטין. תרכובת פעילה שעוזרת לפזר ולהסיר מלנין קיים בעור. במילים אחרותלא רק שהיא יכולה לסייע במניעת היווצרות כתמים חדשים, היא יכולה גם להבהיר את הקיימים.

  • פועלת כנוגד חמצון רב עוצמה: כמו תמציות צמחים רבות אחרות, ליקוריץ מכילה פלבנואיד. מרכיב עשיר בנוגדי חמצון נגד רדיקלים חופשיים אשר תורמים להזדקנות העור.

  • מציעה יתרונות אנטי דלקתיים: בעוד שהפלבנואיד הוא אנטי דלקתי כשלעצמו, קיימת מולקולה נוספתליקוצלקון A, המעכבת שני סמנים דלקתיים המפעילים את המפל הדלקתי.

האם יש תופעות לוואי?

למרות שמדובר באלרגן נדיר, כלומר אין זה סביר שבעצמו לגרום לאלרגיה ממשית, תלוי באילו מרכיבים נוספים הוא מעורבב. הוא עלול לעיתים לגרום לתגובה אצל אנשים. אם אתם מודאגים מכך שזה יכול לגרות את העור, יש לנסות מוצרים חדשים עם בדיקה קטנה לפני שמורחים על כל הפנים.

איך להשתמש?

בדומה לשאר מוצרים מבהירי עור, כדאי לחפש את הרכיב בסרום או בקרם, שיהיה בעל ריכוז גבוה ויכיל כמויות גדולות יותר של המרכיב. לגבי אפשרות היותו לגרות את העור, יש להקפיד לעקוב אחר הוראות המוצר המדויקות בכל הנוגע לתדירות ומתי אפשר להשתמש בו. ולמרות שזה צריך להיות מובן מאליוחשוב מאוד להקפיד על מריחת קרם הגנה מפני השמש בעל SPF 30 לפחות.

קרם הבהרה לגוון עור אחיד

קרם הבהרה פיגמנטציה נובה

קרם הבהרה לגוון עור אחיד

תפסיקי להרגיש שאת יוצאת למלחמה בכל פעם שאת הולכת לים – הגיע הזמן להיפרד מהאובססיות סביב הפיגמנטציה, וכתמים כהים עם קרם הבהרה הבלעדי של נובה

מותאם לטיפול בפיגמנטציה בשפם, במצח ו בלחיים

כולל סה”כ 5 רכיבים פעילים שהוכחו מחקרית כמסייעים בהבהרה של העור

  10 שנות פיתוח בשיתוף רופאי עור מומחים, ברישיון משרד הבריאות

1 מחשבה על “האם תמצית ליקוריץ היא הפתרון למלזמה בעור הפנים?”

  1. בוקר טוב
    אני רכשתי את הרטינול
    אני צריכה לשים על זה קרם לחות הבהרה?
    אני שמה על זה קרם לחות רגיל זה בסדר?
    כי זה מאוד מבלבל שאתם פתאום רושמים
    סרום c
    תרחיש פנים
    קרם לחות הבהרה
    הפיגמנטציה החזקה אצלי היא תחת העיניים
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה