המיתוס הגדול בנוגע לשימוש ברטינול בקיץ: המלצת המומחים

לאורך השנים, מומחים הציגו את הרטינול כמתנה משמים לאנשים המעוניינים להפחית אקנה, קמטים וקמטוטים. רטינואידים הם נגזרות של ויטמין A שהופך לחומצה רטינואית לשימוש בטיפוח העור כדי לעורר ייצור קולגן, להחליף תאי עור ישנים ועוד.

אף על פי שהוא ידוע בזכות יתרונותיו הרבים של טיפוח העור, רבים חוששים להשתמש ברטינואיד בגלל המוניטין שצבר במשך השנים מעט אגרסיבי על העור, במיוחד בשמש.

אי הבנה זו גרמה לאנשים לשקול להימנע לחלוטין מהמרכיב, במיוחד בקיץ. אבל רופאי עור פועלים להפסקת המיתוס הזה ולחנך מטופלים המעוניינים להשיג תוצאות מדהימות עבור העור שלהם.

האם מותר להשתמש ברטינול כל יום?

רוב האנשים (שאינם בהריון) צריכים להשתמש בנגזרת כלשהי של רטינואידים בשגרת טיפוח היום יומית, אפילו במהלך חודשים חמים יותר. “אתם בהחלט יכולים וצריכים להשתמש ברטינואידים בקיץ”, אומר ד”ר פרנקו. “ממש מרתיח אותי כאשר אחד הלקוחות שלי אומר לי שמישהו המליץ להם להימנע מרטינואידים במהלך הקיץ.”

רוב האנשים יכולים להנות מיתרונות משימוש ברטינואידים כל השנה, אך סוג הרטינואידים בהם משתמשים והתדירות יקבעו כיצד זה ישפיע על עורם. לדוגמה, רטינול הוא הסוג הנפוץ ביותר של רטינואידים המשמשים במוצרים ללא מרשם.

מצד שני, רטינואידים בדרך כלל מתייחסים לתרופת מרשם שהיא הרבה יותר חזקה מרטינול. אך עדיף להתחיל עם רטינול ובמינון נמוך כדי שהעור יצליח להסתגל ואחרי תקופה מסוימת אפשר יהיה לעבור לריכוז גבוה.

מדוע רבים מהססים?

היסוס מהשימוש ברטינול בקיץ עשוי לנבוע מפחד להחמיר את העור כאשר הוא כבר מגורה. עם זאת, רגישות לרטינואידים מתרחשת בעיקר כאשר לא מצאת את הנוסחה המתאימה לעור שלך או שהעור שלך מסתגל למוצר החדש שאת מנסה. יכול לקחת בין שבוע ל 3 שבועות.

אם העור שלך מרגיש שהוא בוער בעת שימוש ברטינואידים, זה אומר שהוא פועל ומייצר תאים חדשים ובריאים יותר. בזמן הזה הפנים שלך עלולות להיות מגורות ואדומות. מטבע הדברים, את עשויה לחשוב שהשמש יכולה לגרות את העור שלך עוד יותר, מה שעשוי להיות מדויק אם רק התחלת להשתמש ברטינואידים, אך לא מספיק כדי לגרום לנזקי השמש. רופאי עור ממליצים למטופלים לא ליישם רטינואידים לפני היציאה לשמש, אך זה קשור יותר ליעילות הנוסחה מאשר לפגיעה בעור שלך.

האם ניתן להשתמש ברטינואידים במהלך הקיץ?

רטינואידים, ללא מרשם וגם עם מרשם יכולים לגרום לעור לרגישות קלה לשמש, אך אין זה אומר שאת צריכה להמנע מהם. על פי מחקרים, אין עדות לפוטואלרגית בשימוש עם רטינואידים. כל עוד את מורחת קרם הגנה מדי יום וגם מורחת מחדש בחוץ אחרי מסשעות, הסיכון שלך להישרף מרטינואיד הוא קטןמסביר דר פרנקו.

העור שלך, עם זאת, אינו הדבר היחיד שעשוי להפוך לרגיש בחשיפה לשמש. הרטינואידים עצמם רגישים לאור השמש, מה שעלול להשפיע על יעילות המוצר. השמש מבטלת את התרופה ברטינואידים, מה שהופך אותה ליעילה פחות. כדי להימנע מכך, אנו אומרים למטופלים להשתמש בה בלילה.

על ידי שימוש ברטינואידים בלילה, אינך נמנעת מגירוי בעור. במקום זאת, את מבטיחה את היעילות הרטינואיד על העור שלך. רטינואידים רגישים לאור UV. לכן, עם חשיפה לשמש, המוצרים הופכים פחות יעילים. למרות שרטינואידים אינם גורמים לנזקי השמש, מריחת SPF 30+ על הפנים מדי יום עם יישום מחדש היא חיונית להגנה על הבריאות הכללית של העור שלך.

מוצרי טיפוח שיש להימנע מהם במהלך הקיץ

אמנם עליך להימנע משימוש ברטינואידים בשמש כדי למנוע ירידה ביעילותם, אך יש כמה מוצרים שעלייך לדלג עליהם, מכיוון שהם עלולים לגרום לרגישות ולנזק לעור. יש הרבה מרכיבים, הן ללא מרשם והן במרשם, שיכולים לגרום לעור שלך להיות רגיש במיוחד לשמש ולהגדיל את הסיכוי להישרף.

החשובים ביותר שיש להימנע מהם הם: שמנים אתריים או מוצרי טיפוח המכילים מרכיבי הדרים כמו לימון, אשכולית, תפוז או ברגמוט, שכולם פוטוטוקסיים. הם מכילים פורוקומרינים שכאשר הם נחשפים לאור השמש יכולים לשרוף את העור שלך.

שורה תחתונה

אם מעולם לא השתמשת ברטינואידים בשגרת טיפוח היום יומית שלך, רצוי מאוד להוסיף אותם לשגרת הלילה שלך בקיץ הקרוב. מומחים מסכימים כי המרכיב לא צריך להיות נתון לספק עונתי, והעור שלך בקיץ יהיה טוב יותרבשימוש נכון. וכמו תמיד, יש למרוח כל יום קרם הגנה של  SPF 30 ומעלה, גם אם את נמצאת בבית ולא יוצאת החוצה.

קרם לילה רטינול

קרם רטינול לילה נובה

קרם לילה רטינול

להפסיק לעמוד מול הראי ולחפש פגמים בעור הפנים, ובמקום זאת לקבל מחמאות מאנשים – ללא הזרקות או טיפולים חודרניים!

 10 שנות פיתוח בשיתוף רופאי עור מומחים

 7 רכיבים פעילים שהוכחו מחקרית כמסייעים בטיפול בפיגמנטציה וקמטים

 מועשר ב-3 נוגדי חמצון המסייעים ביצירת גוון עור אחיד והיפוך נזקי השמש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה