כיצד שחור מתחת לעיניים נוצר ואיך לטפל בזה

שחור מתחת לעיניים

עיגולים שחורים ונפיחות מתחת לעין הם תופעות עור כל כך מעצבנות (ושכיחות) שיכולתי לכתוב ספר זיכרונות שלם על הזמן שהשקעתי בהם. בכל פעם שאני מסתכלת במראה ומבחינה בשקיות הסגולות הכחלחלות האלה, אני לא יכולה שלא לצרוח “למה אני!” במיוחד שאני מנסה לכסות אותם עם כל מוצר בארסנל שלי. (לידיעתך: כך הסירה אחת הכותבות שלנו לצמיתות את שקיותיה מתחת לעין.)

לאחר תקופה ארוכה עם השחור מתחת לעיניים, החלטתי להתחיל לשאול מומחים במקום מי שיכול לשמוע אותי במקלחת שלי בכל בוקר (סליחה, שכנים). פניתי למקצוענים בחברת NOVA, חברת קוסמטיקה אשר מייצרת מוצרי טיפוח לעור שאושרו קלינית לטיפול. הם מסרו לי סקירה מפורטת של הנושאים הקשורים בעיגולים שחורים מתחת לעיניים:

ישנם שני סוגים של עיגולים שחורים – הראשון הוא עיגולים מתחת לעין עם גוון כחלחל, שהם למעשה נימי דם מתחת לעיניים. העור מתחת לעיניים הוא דק מאוד ועדין, וכאשר הדם נאגף, ניתן לראות אותו. הסוג השני הוא עיגולים שחורים מתחת לעיניים עם גוון חום – זה נגרם בדרך כלל על ידי היפרפיגמנטציה, שהיא גנטית בחלקה ויכולה להחמיר עם חשיפה לשמש.

אז מה זה בעצם שחור מתחת לעיניים?

אז מדוע עיגולים שחורים הם בלעדיים לאזור העיניים? העור סביב אזור העיניים עדין ושקוף יותר. כאשר אנו צעירים יותר, יש לנו יותר שומן מתחת לעור המסווה את כחול הוורידים מתחת לפני העור. ככל שאנו מתבגרים אנו מאבדים את הנפח התת עורי וזרימת הדם נראית יותר מתחת לעין. ככל שאנו מתבגרים העור מתרופף והקפל מעניק מראה של עיגול שחור. נוסף לכך זרימת דם לקויה בעפעף התחתון יכול להיגרם מאלרגיות או גודש באף ויכול גם לגרום לורידים מתחת לעין להתרחב ולהפוך לכהה יותר.

מה גורם לשחור מתחת לעיניים?

אורח חיים

בנובה הסבירו לי את ההשפעה שיכולה להיות לבחירות באורח החיים שלנו ועל היווצרות עיגולים שחורים מתחת לעיניים. אורח חיים יכול למלא תפקיד עצום בגורם ובטיפול בהם. מחקרים קליניים מראים כי עישון מחמירכהויות מתחת לעיניים, וכך גם חשיפה לא מוגנת לשמש עלולה לגרום לפיגמנטציה, תזונה לקויה, קפאין ואלכוהול, כאשר האחרונים הם הגורם לדלקות והתייבשות הגורמות לנפיחות מתחת לעין. הם גם מציינים כי צריכת מזון מלוח יכולה לשחק תפקיד בנפיחות הכללית באזור העיניים.

אין מספיק שינה

שינה מספקת היא כלל עיקרי לעור בריא, והעיניים הן הראשונות להראות כשלא ישנת מספיק. כאשר את חסרת שינה, מערכת הדם של גופך נפגעת, תהליכי השיקום של העור שלנו מואטים, כלומר פחות ייצור קולגן, ובהמשך פחות ‘ריפוד’ להסתיר את כלי הדם מתחת לעור. מתח וחוסר שינה יכולים גם לגרום לעור שלנו להיות חיוור, מה שמחמיר כהויות מתחת לעיניים.

אלרגיות

אם יש לך אלרגיות, את עשויה לראות כתמים יבשים וחיוורים בצידי העיניים או העפעפיים, ולחוות אף סתום. הגוף שלך יכול גם ל

גנטיקה

כמו מצבי עור שונים, נשירת שיער והזדקנות, הגנטיקה שלך עשויה להיות אשמה בעיגולים השחורים שלך מתחת לעיניים. מבחינה גנטית אנשים יכולים לרשת גוון פיגמנט חום כהה מתחת לעין שיכול להיות קשה יותר להבהיר מכיוון שהוא יכול להיות קשור לאנמיה, מצבי דם ומחסור בוויטמינים. באשר לתווי הפנים, נובה מציינים כי השחור מתחת לעיניים יכול לנבוע ממבנה העצם.

בעיות בריאות

מדי פעם כהויות מתחת לעיניים עלולים להצביע על בעיה עמוקה יותר. “רוב הזמן העיגולים הכהים הם סימן שמשהו לא בסדר מבחינה פנימית – הגוף שלך חשוף ליותר מדי רעלים והכבד והכליות לא יכולים להתמודד עם זה כראוי, או שיש בעיה בהורמונים שלך. אז רצוי לבדוק את עצמך ולראות מה את יכול לשפר. מומלץ לפנות לרופא לצורך עיגולים שחורים מתמשכים.

איך לטפל ב כהויות מתחת לעיניים?

צוות המומחים של נובה מיהרו לספק לי פתרונות, שניהם מסורתיים (הסיבה שאנו שומרים מלפפון במקרר כל הזמן) ועד למתקדמים יותר (קרמים וסרומים).

קרם פנים וסרום לפנים ייעודים לכך

יש מספר מרכיבים ומוצרים שיכולים לסייע נגד עיגולים כהים מתחת לעיניים. הראשון ברשימה היה רטינול, עליו ממליצים בנובה – כי הוכח שנגזרת ויטמין A מעוררת ייצור תאי קולגן חדשים ובריאים יותר, מה שהופך קמטים ועיגולים שחורים מתחת לעיניים לזיכרון ישן. בשימוש קבוע, רטינול גם ימצק ויחליק את העור מתחת לעין ומסביב.

קרמים ותחליבים המשלבים ויטמין K, תה ירוק, קפאין וארניקה מסייעים להסוות מראה עיגולים שחורים או כחולים מתחת לעיניים.

בנוסף חברת נובה ממליצה על מוצרים אשר מכילים חומצה קוג’ית, תמצית ליקוריץ, וארבוטין לטיפול בצבע השחור, כמו כן מוצרים אשר מועשרים בקפאין להפחתת הגוון הכחלחל מתחת לעין והזרמת דם בצורה טובה יותר. טיפ אחרון: כדאי למרוח מוצרי עיניים בתנועות מעגליות כדי לעורר זרימת דם טובה יותר שיכולה לתרום לכהויות מתחת לעיניים להשתפר וגם חשוב לא לשכוח להשתמש בקרם הגנה כל הזמן!

תרופות טבעיות

גם תרופות סבתא יכולות לעזור נגד שחור מתחת לעיניים. אפשר להשתמש עם שקיות תה לחות (קמומיל או ירוק) בנובה ממליצים להניח קוביות קרח או כפיות קרות מתחת לעיניים כדי להגביר את זרימת הדם ולהעיר מעט את החושך.

 בנוסף אפשר לעסות בעדינות בעזרת ג’ייד רולר או גלגלת עיניים מתכתית כדי לסייע בהרחקת נוזלים מאזור מתחת לעין ולהפחתת נפיחות. ואם את נוטה לאלרגיות,רצוי ליטול מוצר אנטי -היסטמין כמו בנאדריל או קלריטין כדי להקל על גירוי העין שעלול לגרום לשפשוף יתר ולהתכהות אזור העיניים

מילוי אצל רופא

אם את מוכנה לנקוט בגישה פולשנית יותר, ישנם מספר הליכים שיכולים להפחית באופן דרסטי את מראה העיגולים השחורים מתחת לעיניים. ממילוי ועד פילינג כימי. ״כמויות קטנות של חומר מילוי יכולות ליצור ריפוד בין העור וכלי הדם שמסתיר זמנית את הכהות מסביב לעין ומגביר את הצפיפות״ אומרים בנובה.

הם גם ממליצים על שימוש בדרמה רולר לעורר ייצור קולגן ולהגביר את ספיגת מוצרי טיפוח אל תוך העור. בנוסף אפשר להשתמש עם כוסות רוח לפנים כדי לשפר את מרקם העור ולשפר את זרימת הדם באזור העיניים. כמו גם פילינג כימי שיכול להיות מועיל ביותר כאשר העיגולים הכהים קשורים לפיגמנטציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה