הוצאת שחורים מהפנים ואף: 5 שיטות מוכחות ויעילות בטירוף

הוצאת שחורים מהפנים נובה

זה נראה פשוט, אבל האם את באמת יודעת איך להיפטר משחורים בפנים או אף? באופן אישי, הייתי במלחמה עם הראשים השחורים שלי מאז שגיליתי לראשונה את רצועות הנקבוביות לאף. לראות את הראשים השחורים יוצאים מהאף היה רגע כל כך מספק! עם זאת, ייתכן שזו לא הדרך הטובה ביותר להיפטר מהם – או בכלל למנוע אותם מלכתחילה.

הרצועות האלו חוץ מלהוציא את השחורים מהאף הן גם מסירות את השמנים טבעיים וזקיקי שיער שמועילים לעור. פעולה זו עלולה לגרום לגירוי ויובש.

אז מדוע שחורים בפנים הן מסוג אקנה כה עיקש לטיפול, ומדוע טיפול פשוט, עדין ועקבי יותר היא למעשה הדרך הטובה ביותר להתמודד איתן. הנה מה שהמומחים בנובה רוצים שתדעי על הוצאת שחורים מהפנים.

מה הם שחורים בפנים?

ראשים שחורים וגם לבנים הם סוגים של נקבוביות סתומות שאינן דלקתיות הנקראות קומדונים. ראשים שחורים הם אחת הצורות הנפוצות ביותר של אקנה מתון. שחורים בפנים הם בעצם גוש של שמן, לכלוך, חיידקים ותאי עור מתים מעורבבים יחד בנקבובית. אצל כל אחד ואחת יכולים להיווצר שחורים בפנים, אבל אלה עם עור מעורב או שמן נוטים לפתח אותם יותר.

ואם את חושבת שאת מדמיינת ש על האף שלך הם מופיעים לעתים קרובות יותר מאשר בכל מקום אחר על הפנים שלך, אז את לא מדמיינת את זה. לעור סביב האף שלך יש ריכוז גבוה במיוחד של בלוטות החלב, כלומר תוספת שמן ופוטנציאל גבוה יותר לנקבוביות סתומות. אם את תוהה מהיכן מגיע הצבע השחור שלהם – לראשים שחורים יש פתחים שדרכם נכנס חמצןמה שיוצר חמצון בצבע כהה.

אני מכירה את ההרגשה שזה מאוד מפתה לנסות להוציא אותם עם הידיים או עם כל מיני כלים שונים. אך הפעולה הזו עלולה לגרום לצלקת מיותרת ונזקים אחרים בעור. החדשות הטובות הן – שיש שפע של מוצרים ללא מרשם אשר מכילים מרכיבים יעילים לפילינג, ריכוך ואפילו הסרתם. המשיכי לקרוא כדי ללמוד כיצד:

אז איך להוציא שחורים מהפנים?

1. ניקוי עם סבון פנים מועשר בחומצה סליצילית

חפשי מוצרים ללא מרשם המכילים חומצה סליציליתהחומצה היא מרכיב המועדף לטיפול בראשים שחורים וגם לבניםמכיוון שהיא עוזרת לפרק את החומרים שסותמים את הנקבוביות:

  • עודף שומן
  • תאי עור מתים

ע״י ניקוי יומי עם סבון שמכיל חומצה סליצלית, את תוכלי להסיר בקלות:

  • לכלוך יומי
  • איפור
  • שומן שהצטבר על העור

למרות שאת עדיין צריכה לשטוף את הפנים פעמיים ביוםנסי להשתמש בסבון פנים שיש בו חומצה סליצילית רק פעם ביום.  בנוסף את יכולה לשקול להשתמש בסבון הזה בערב בלבד ובבוקר להשתמש עם הסבון הרגיל שלךאחרי תקופה שהעור שלך מסתגל לחומצה סליצלית את תוכלי להשתמש בבוקר ובערב.

2. שימוש עם רטינואידים

רטינואידים הם נגזרות של ויטמין A אשר יזרזו את תהליך מחזור התאים בעור שלך, אשר מועיל בהסרה של אקנה, הפחתה ומניעת סימני הזדקנות, טיפול בפיגמנטציה ועוד יתרונות רבים.

את יכולה להתחיל לחקור את עולם הרטינואידים בעצמך על ידי בדיקת רטינואיד ללא מרשם, כמו קרם לילה רטינול או סרום רטינול. רטינול היא צורה פחות אינטנסיבית של חומצה רטינואית (טרטינואין), אותה רופא יכול לרשום במקרים חמורים יותר. ואדאפלין היא צורה סינתטית של חומצה רטינואידית הזמינה כעת ללא מרשם. אך ההצעה שלנו היא תמיד להתחיל עם רטינול בתור התחלה מכיוון שלעור קל יותר להסתגל והתוצאות יהיו מדהימות. ועם הזמן אם תרצי תוכלי לעבור לנגזרות חזקות יותר. 

רק חשוב לזכורכאשר משתמשים עם רטינולתמיד, תמיד, תמיד יש למרוח קרם לחות לפנים.

3. שימוש עם מסכות לפנים מבוססות חימר

מסכות חימר עוזרות לשאוב שומנים ורעלים מהעור, מה שמסייע לסתימת הנקבוביות. מסכות חימר נחשבות לעיתים קרובות כדבר הכרחי לבעלי עור שמן. ישנם מסכות חימר המכילות גם גופרית. גופרית היא מרכיב נוסף הפועל לפרק את תאי העור המתים שיכולים לגרום לראשים שחורים. לא משנה באיזו מסכת חימר תבחריתוכלי להשתמש בה פעם בשבוע בנוסף לטיפול פילינג פעם או פעמיים בשבוע.

4. שימוש עם מסכות פנים מבוססות פחם

פחם ניהיה סוג של טרנד  ומסיבה טובה. פחם הוא חומר ניקוי רעלים נהדר. הפחם מצליח לעבוד עמוק בתוך הנקבוביות כדי לסייע בהוצאת לכלוך וזיהומים אחרים. יש הרבה מסכות פחם נפלאות אשר זמינות ללא מרשם רופא. או שאת יכולה לקנות אבקת פחם פעיל ולהכין מסכת עשה זאת בעצמך בעזרת תערובת של חימר בנטוניט, שמן עץ התה, דבש או מים.

עבור שחורים בפנים או באף, פילינג קבוע יכול לסייע בהסרת כמויות מוגזמות של תאי עור מתים שעלולים להוביל לנקבוביות סתומות. התהליך עוזר גם בהסרה עדינה של ראשים שחורים.

במקום לחפש מברשות קשות, מטליות, עדיף להתמקד בחומצות אלפא ובטא הידרוקסי (AHA ו- BHA). חומצה גליקולית היא הסוג הנפוץ ביותר של AHA, וחומצה סליצילית היא BHA בולטת.

שניהן עובדות על ידי הסרת השכבה העליונה של העור. זה עוזר לשפר את מראה הקמטים וסימני גיל שונים, כל זאת תוך ניקוי נקבוביות והפיכת העור שלך לרך יותר.

במאמר הבא הסברנו: מה זה פילינג לפנים10 יתרונות ואיך לבצע נכון

טיפים למניעה של ראשים שחורים בפנים

לדלג על קרם שיזוף עצמי

רובנו אוהבים להיות שזופים, אבל אם את אוהבת להשתמש עם קרם שיזוף עצמי – הקרם הזה רק יעזור להדגיש את השחורים באף שלך, עדיף לדלג על קרם שיזוף בפנים שלך. הסיבה לכך היא שהקרם יכול להשתקע בתוך ראשים שחורים קיימים, ולגרום להן להיראות כהים ובולטים יותר. גרוע מכך, קרם שיזוף עצמי עשוי לסתום את הנקבוביות ולהוביל להתפרצויות של פצעונים חדשים.

להפסיק להשתמש במספר מוצרים במקביל

כאשר את מנסה יותר מדי מוצרים בבת אחת, גם אם הם מיועדים להילחם באקנה, מכיוון שזה יכול בעצם להגביר את הראשים השחורים בפנים שלך. היצמדי למוצר אחד או שניים וזכרי להשתמש בקרם לחות מכיוון שעור יבש מדי ייצר עודף שמן, מה שעלול להגביר נקודות שחורות.

סבון פנים לניקוי עמוק​

אנחנו יודעות שעל פניו כל תכשירי הניקוי לפנים נראים אותו דבר – ודווקא בגלל זה, הקדשנו בנובה תשומת לב מיוחדת לפיתוח הנוסחה הייחודית שלנו; נוסחה שמתבססת על 6 רכיבים עוצמתיים לניקוי העור ושמכינה אותו לקליטה אפקטיבית של חומרים פעילים נוספים להמשך טיפול

  1. 4% חומצה סליצילית – מבצעת פילינג עדין לעור הפנים, ובכך מסירה תאי עור מתים ומנקה ראשים שחורים, נקבוביות סתומות, ובכך תורמת למראה עור בריא וזוהר

  2. 4% חומצה לקטית – מסייעת בהבהרת והחלקת העור, תוך כדי שהיא מעודדת חידוש תאים ויצירת גוון עור אחיד ונעים למגע

  3.  1% חומצת גלוקונולקטון – מנקה את העור, מעשירה אותו בלחות ומגנה עליו מפני רדיקלים חופשיים העלולים להאיץ את קצב הזדקנות העור

  4.  2% חומצה גליקולית – פועלת להסרת תאי עור מתים, מעשירה את העור בלחות ומסייעת בריפוי מהיר של פצעונים, גירויים ואדמומיות

  5. שמן ליסטה קובבה – שמן אנטי פטרייתי ואנטי דלקתי; פועל לאיזון ייצור החלב בעור, ניקוי עמוק של הנקבוביות וטשטוש שלהן למראה עור אחיד וחלק

  6. אלוורה – מועשרת בויטמינים A, C, E, B12 וחומצה פולית המסייעים בהזנת העור, הרגעתו ושומרים עליו נקי וזוהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה