סרום לפנים או קרם פנים מדוע וכיצד להשתמש ?

סרום לפנים נובה

ככל שהגדלת את מספר נרות יום ההולדת אחרי הלימודים באוניברסיטה, כנראה התחלת לשים לב לשינויים בעור הפנים שלך.עם הגיל מגיעה החוכמה וגם האחריות לבריאות ואורך החיים שלנו.

לעתים קרובות את בטח שואלת את עצמך במה להשתמש לטיפול פנים יומיומי ואיזו השפעה אמיתית יש לסרומים או לקרמים על עורך, ויתכן מאוד שלפעמים את עושה טעויות. אבל שילוב של קרם פנים וסרום לפנים הוא חיוני כדי לקבל עור שופע וקורן.

לשם מה משתמשים בסרום לפנים?

סרומי פנים נחשבים לאחד המוצרים היעילים ביותר נגד הזדקנות בגלל ריכוז החומרים הפעילים שלהם. ולפעמים מכונה סרום “בוסטר”. הדרמטולוגית ד”ר ג’נט פריסטובסקי מסבירה: הריכוזים בסרום נועדו לחדור לעור מהר יותר וקל יותר מאשר קרמים מכיוון שהם לא מדוללים בקרם לחות.

כדוגמה, סרום לפנים עם מרכיבים כמו ויטמין E במשך שנים שימש רבות במוצרי טיפוח העור בגלל תכונות הריפוי שלו , והיכולת להלחם ברדיקלים חופשיים וזיהומים סביבבתים שמשפיעים על העור שלנו ומעקב תהליך הזדקנות של עור הפנים. בנוסף סרום אשר מכיל פפטידים כמרכיב חובה נגד הזדקנות והחלקת עור הפנים. ניתן לקרוא כאן יותר “מה הם פפטידים למה הם טובים בשבילך ואיך להפיק מהם יותר“.

כיצד להשתמש בסרום לפנים?

את הסרום חייבים למרוח על עור הפנים לפני כל דבר אחר בשגרת טיפוח היומיומית שלך. לאחר שמרחת את הסרום חשוב לתת לו להספג לעור ולאפשר לחלחל לנקבוביות שלך לפני שתוסיפי משהו נוסף מעל.אחרי שהסרום נספג לחלוטין חובה למרוח קרם לחות כדי “לנעול” את החומרים הפעילים הנמצאים בסרום.

מתי להתחיל להשתמש בסרום לפנים?

חשוב מאוד להתייעץ עם רופא העור שלך או קוסמטיקאית שמכירה היטב את העור שלך. אבל מגיל 30 ואילך תחלופת התאים שלך מתחילה להאט,כולל ההגנות של הגוף ונוגדי החמצון שהגוף מייצר. מומלץ מאוד לבחור סרום שמכיל לפחות אחד מהמרכיבים הבאים : ויטמין E , ויטמין C, פפטידים או אפילו סרום שמכיל את שלושתם יחד יהיה עוד יותר מעולה.

לשם מה משתמשים בקרם פנים?

“קרם” הוא מונח של כל מיני מוצרים – החל בקרם הלחות הטיפוסי שלך ליום או לילה ועד גרסה אמריקאית של crème. כפי שמסבירה ד”ר פריסטובסקי: משחות אנטי אייג’ינג הן קרם לחות עם מרכיבים שונים שנועדו לסייע לטשטוש קמטים עדינים. ישנם גם קרמי אנטי אייגינג נגד הזדקנות שנועדו להבהיר את עור הפנים. 

בניגוד לסרום שעלול לייבש את העור שלך או “להפיל” אותו יתר בהתאם למרכיבים, קרם עדין יותר וניתן למרוח אותו גם בבוקר וגם בלילה. מלבד קרם אנטי אייגינג גם קרם הגנה נגד קרני השמש מאוד חשוב לא משנה מהו גילכם.

כיצד להשתמש בקרם פנים?

לפני שאת מורחת קרם, חשוב למצוא את הקרם אנטי אייג’ינג או קרם לחות התואם את סוג העור שלך. עליך לבדוק שוב שאינך מוסיפה קרם שומני מידי  אם את נוטה לאקנה. כמו כן הימנעי ממוצרים הכוללים חומר אשר מייבש את עור הפנים,במידה והעור שלך גם ככה מיובש. חשוב להתייעץ עם הקוסמטיקאית שלך במידה ואינך בטוחה.

מתי להתחיל להשתמש בקרם פנים?

ממש עכשיו ! קרם לחות יחד עם קרם הגנה צריך להיות חלק מהשגרת הטיפוח היומיומי שלך, זה לא משנה בת כמה את, ככל שתתחילי מוקדם יותר כך התוצאות יהיו טובות יותר.

לשם מה משתמשים בקרם עיניים?

קרמים לעיניים מיוצרים במיוחד עבור העור העדין סביב העין, ולכן הקרמים נוטים להיות “כבדים” יותר. הם מכילים יותר שמן מאשר קרם פנים רגיל, והם מכילים הרבה חומרים פעילים במיוחד כדי לסייע לעור העדין נגד קמטים קיימים ועתידיים לבוא. העור סביב העיניים שברירי יותר ונוטה יותר להיות יבש ולהסגיר את הגיל שלנו.
 
מכיוון שהעיניים שלנו בתנועה מתמדת זה מזרז את הקמטים ונוזלים אשר נאספים מתחת לעיניים וגורמים לנפיחות ועיגולים כהים. משחות עיניים יכולות לטפל בחלק מהבעיות הללו. קמטוטים נובעים משני סיבות עיקריות :
  • נזקי השמש
  • העור שלנו מייצר פחות קולגן ואלסטין ככל שאנו מתבגרים.

קולגן עוזר לשמור על גמישות העור. מחקרים מוכיחים כי אם נמרח על העור שלנו קרמים אשר מכילים ויטמין C, פפטידים וריטינול. כמו כן סרמיד חומצה היאלורונית ו ויטמין E עוזרים. קרמים אשר מכילים רכיבים אלו מסייעים לעור נגד איבוד מים ומשפר את האלסטיות.

כיצד להשתמש בקרם עיניים?

לאחר מריחת הסרום האנטי אייג’ינג שלך, תני לשכבה הראשונה להתייבש. לאחר מכן, הוסיפי כמות בגודל של אפונה, בערך בגודל קצה הזרת שלך ישירות מתחת לעין. היזהרי שלא לשים את זה בעין אלא לעסות בעדינות ולא למשוך את העור

מתי להתחיל להשתמש בקרם עיניים?

למרות שאין זמן מסויים שצריך להתחיל להעניק קצת אהבה לעיניים שלך, אבל כאשר את כבר בגיל 30 זה זמן טוב כדי להתחיל לחקור איזה קרם עיניים הכי מתאים עבורך

מה זה קרם רטינול?

בטח שמעתם את המונח “רטינואיד” שנזרק סביבך, אבל אולי אינך יודעת מה פירוש המילה הזו. בהגדרה: רטינואיד הוא קבוצה של תרכובות הנגזרות או קשורות כימית לוויטמין A, שמועיל לעור בהרבה אופנים. ניתן לראות את המרכיב הזה על תוויות המוצרים שלך בשם רטינול או חומצה רטינואית, כולם נועדו לנטרל רדיקלים חופשיים ולהסיר את השכבה העליונה של העור, לטשטש קמטים, סימני אקנה וצלקות. תוכלי למצוא את הרטינואיד כמרכיב שמככב בסרמים וקרמים רבים נגד אנטי אייג’ינג בריכוזים נמוכים יותר, אך לקרמים ולסרומים אשר מצריכים מרשם יהיו לפחות 0.5 עד 1% מרטינול.
 

כיצד להשתמש בקרם רטינול?

מכיוון קרם רטינול יכול לגרום לעור שלך להתייבש ולעיתים להאדים, עדיף להתייעץ עם עם רופא העור שלך או קוסמטיקאית שאת סומכת עליה לפני שתתחילי משטר רטינואידים, לרוב ניתן להתאים את המוצר הרטינואיד שלך עם קרם לחות, אך את תרצי לוודא שגם הם תואמים.

5 מחשבות על “סרום לפנים או קרם פנים מדוע וכיצד להשתמש ?”

  1. התחלתי להשתמש בלילה ברטינול. יש אפשרות להמשיך עם סרום וקרם רק למחרת? או חייבת לנעול את הרטינול ים סרום וקרם? מרגיש לי כבד מידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה