האם חומצה גליקולית היא מרכיב הזהב בטיפוח?

לחומצה גליקולית יתרונות רבים, היא שייכת למשפחת חומצות האלפא הידרוקסי, שמקורה בקנה סוכר ויכולה לעזור לאלו הסובלים מהתרפצות של פצעוני אקנה לעיתים קרובות ובנוסף מחדשת את העור, משמשת כרכיב אנטי אייגינג מדהים וכמובן עוזרת להלחם עם פיגמנטציה בעור. 

יתרונות של חומצה גליקולית

כאשר מורחים את החומצה הגליקולית על העור, היא פועלת להמסת הקשרים בין השכבה החיצונית של תאי העור, כולל תאי עור מתים, ושכבת תאי עור הבאה. זה יוצר אפקט מקלף שיכול לגרום לעור להראות חלק ואחיד יותר.

עבור אנשים הסובלים מאקנה, היתרון של חומצה גליקולית הוא: שהשפעות הקילוף גורמות לפחות לכלוך וזיהום שסותם את הנקבוביות. זה כולל תאי עור מתים ושומן שהעור מייצר. כאשר הנקבוביות פחות סתומות, העור מתבהר ולרוב יש לך פחות התפרצות של פצעונים.

כמו כן, חומצה גליקולית יכולה להשפיע על מחסום העור החיצוני, ולעזור לה לשמור על הלחות במקום לייבש את העור. זה יתרון לאנשים אשר נוטים לאקנה מכיוון שתכשירים אחרים של חומרים נוגדי אקנה, כמו חומצה סליצילית ובנזואיל פרוקסיד מייבשים את העור.

יתרון נוסף, לחומצה גליקולית יש פעילות אנטי בקטריאלית ונוגדת חמצון אשר יכולה גם לסייע בשיפור מראה העור כאשר יש לך אקנה. היא יכולה גם לעבות את העור על ידי האצת גירוי גדילת הקולגן.

איך להשתמש בחומצה גליקולית?

את החומצה גליקולית ניתן להשיג במספר תכשירים שונים :

  • סבון פנים
  • קרם פנים
  • פילינג
  • סרום לפנים
  • פדים לטיפוח לעור

אז איך להשתמש? הדרך החכמה ביותר: להתחיל בהדרגה. אלא אם כן רופא העור שלך אמר אחרת. בהתחלה כדאי לנסות סבון פנים שמכיל חומצה גליקוליות כדי לראות אם העור שלך יכול ״לסבול״ אותה.

חומצה גליקולית היא דוגמה לפילינג כימי. החומצה יכולה לחדור לעור ולקלף בעדינות. מה שזה אומר – סביר להניח שלא תצטרכי להשתמש עם מברשת ניקוי או מטלית ניקוי יחד עם חומצה גליקולית. הפנים שלך עשויים להיות רגישות מדי אחרי זה.

ואם כבר מדברים על פנים רגישות, את גם לא צריכה להשתמש במוצרים רבים המכילים חומצה גליקולית. לעתים קרובות מספיק שימוש קבוע במוצר אחד עם טיפולים נקודתיים בכדי לשמור על עור צלול

במאמר הבא: כתבנו בדיוק מה ההבדל בין פילינג כימי לעומת פיזי 

האם יש תופעות לוואי לחומצה גליקולית?

חומצה גליקולית אינה מתאימה לכולם. ישנם אנשים שיש להם תגובה לחומצה גליקולית שיכולים לכלול תסמינים כמו נפיחות, גירוד ותחושת צריבה. אלו עם סוגי עור יבש מאוד או רגיש מאוד עשויים למצוא שחומצה גליקולית מגרה מדי עבור עורם.

בנוסף לחששות אלו, ישנם אנשים שמגלים שהם רגישים יותר לשמש כאשר הם משתמשים בחומצה גליקולית. שימוש בקרם הגנה יומי יכול לסייע בהפחתת סיכוני החשיפה לשמש.

אזהרה לפני שימוש בחומצה גליקולית

רוב האנשים יכולים להשתמש בחומצה גליקולית ביעילות, אך לפעמים החומצה יכולה לגרות גוונים כהים יותר של העור ולגרום להיפרפיגמנטציה לאחר דלקת או כתמים כהים עבור אותם אנשים שהעור שלהם כהה. שימוש בריכוזים נמוכים יותר והימנעות משימוש ביותר מדי מוצרים המכילים חומצה גליקולית יכולים לרוב להפחית סיכון זה. יש להשתמש עד 10% חומצה לשימוש ביתי. מעבר לזה כדאי להתייעץ עם רופא או קוסמטיקאית.

חומצה גליקולית לעומת חומצות אחרות

חומצה היאלורונית

חומצה היאלרונית (HA) הנה מולקולה דמוית ג’ל, הנמצאת באופן טבעי ובריכוז גבוה בעור שלנו – וגם בעיניים ובמפרקים. המולקולה מחזיקה פי 1000 ממשקל המים שלה, במטרה לשמור על רמת לחות בעור ולמנוע מהלחות גם להתנדף. לגרם אחד של חומצה היאלרונית יש יכולת מרשימה לשמור עד 6 ליטרים של מים סביבה, זאת בנוסף לוויסות הלחות בתוך התאים, דבר שהופך אותה לקריטית בשמירה על לחות העור ולהפחתת אובדן הלחות. חומצה זו אינה פילינג כמו חומצה גליקולית, אלא משמשת לשיפור רכות העור.

חומצה לקטית

חומצה לקטית גם היא שייכת למשפחת חומצה האלפא הידרוקסית, החומצה הינה טבעית ומיוצרת מחומצות שהחלב מייצר כשהוא חמוץ. חומצה זו פועלת באופן דומה לחומצה גליקולית מכיוון שהיא מבצעת פילינג ע״י המסת קשרים עם תאי עור מתים.

המולקולות של חומצה לקטית אינן קטנות כמו חומצה גליקולית. לכן, ייתכן שהיא לא תחדור לעור כמו חומצה גליקולית. עם זאת, חומצה לקטית בדרך כלל פחות מגרה את העור מאשר חומצה גליקולית. אם יש לך עור רגיש יותר, חומצה לקטית עשויה להיות פילינג המועדף עליך.

חומצה סליצילית

חומצה סליצילית שייכת למשפחת חומצות הבטא הידרוקסית, והיא מופקת מקליפת עץ ערבה.

ההבדל בין חומצות בטא ואלפא הידרוקסי הוא שמן ומים. חומצות אלפא הידרוקסיות מסיסות במים, ולכן מים יכולים לנטרל אותן אם אתם חווים צריבה או אי נוחות בעת מריחתן. חומצות בטא הידרוקסיות מסיסות בשמן. כתוצאה מכך, הם יכולים לחדור לתוך נקבובית מלאת שמן כדי להפחית הצטברות.

חומצה סליצילית יעילה במיוחד לעור שמן מאוד וכאשר יש לך נקודות שחורות(קומודונים שחורים) . הן חומצה גליקולית והן חומצה סליצילית יכולות להיות לוחמי אקנה יעילים

1 מחשבה על “האם חומצה גליקולית היא מרכיב הזהב בטיפוח?”

  1. אני מאד שמחה ،התחלתי להרגיש שונה במראה הפנים שלי מראה זוהר יותר ומטשטש קמטים וקטמים 🥰

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה