כל השאלות שאי פעם רצית לשאול על קרם הגנה: אנחנו עונים

קרם הגנה מומלץ

מהי הדרך הכי טובה כדי למנוע נזקי שמש בעור שלך? להישאר מחוץ לשמש. אך הימנעות מהשמש היא בלתי אפשרית, במיוחד כאשר קרני השמש אחראיות חלקית להעלאת מצב הרוח שלך. אז מה הפתרון הכי טוב שיש לנו כדי להגן על העור שלך ועל השכבות הרבות שמתחת?נכון מאוד –  קרם הגנה.

אז אנחנו פה בכדי לעשות סדר בכל מה שקשור לקרם הגנה. ממספרי SPF ועד סוגי עור, הנה כל שאלה שהייתה לך בנוגע לקרם הגנה.

כמה חשוב מספר ה SPF?

חשוב להבין ששום קרם הגנה אינו יעיל במאת האחוזים במניעת צריבה ונזק לעור. אבל בהחלט קרם הגנה יכול להגדיל את משך הזמן שאת יכול לשהות בחוץ. מחקרים אחרונים מראים ש- SPF 100, בהשוואה ל- SPF 50, עושה הבדל אמיתי בהגנה על העור מפני נזק וכוויות. המינימום שתרצי להשתמש הוא SPF 30.

SPF גבוה יותר, נוטה להיות דביק יותר, כך שיש אנשים שלא כל כך אוהבים אותם. אבל ההגנה הנוספת הזו שווה את זה כאשר את הולכת להשתזף.

לסיכום: SPF 30 הוא המינימום שאנחנו ממליצים עליו, אבל ככל שהמספר גבוה יותר, כך טוב יותר.

כיצד פועל קרם הגנה מפני UVA ו- UVB?

השמש פולטת סוגים שונים של קרני אור, שתיים מהן אחראיות בעיקר לפגיעה בעורך: אולטרה סגול A (UVA) ואולטרה סגול B (UVB). קרני ה- UVB קצרות יותר ואינן יכולות לחדור לזכוכית, אך הן אלו הגורמות לכוויות שמש.

קרני UVA, שיכולות לעבור דרך הזכוכית, חתרניות יותר מכיוון שהן משפיעות על העור שלך מתחת לפני השטח. מהימן גם כאשר אינך מרגיש את זה בוער.

מסיבה זו, תרצה לוודא כי קרם הגנה שלך אומר על התווית “מקור ספקטרום רחב”, “הגנה מפני UVA / UVB” או “ספקטרום רב”. בדרך כלל שני המרכיבים המספקים כיסוי UVA הם אבובנזון ותחמוצת אבץ, אז אתה בהחלט רוצה לוודא שמקרן הגנה שלך מכיל אחד כזה.

לסיכום: גם קרני UVB וגם UVA גורמות לסרטן עור מקור מהימן וסימני הזדקנות, לכן בחרו תמיד במסנן קרינה רחב טווח עם מינימום SPF 30 ומעלה.

מה ההבדל בין קרם הגנה פיזי לכימי?

תוכלו לשמוע את המונחים מסנני קרינה פיזיים (או מינרליים) וכימיים. מונחים אלה מתייחסים לחומרים הפעילים.

קרם הגנה פיזי (אנאורגני)

מסנני קרינה פיזיים ידועים גם כמסנני קרינה מינרליים, טבעיים או אנאורגניים. כולם אותו דבר – כל המונחים הללו מתייחסים למסנני קרינה שמכילים את אחד או שני המסננים המינרליים האלה:

  • אבץ אוקסיד (Zinc oxide) 
  • טיטניום דיאוקסיד  (titanium dioxide)

 מסנננים שתפקידם לחסום את קרני האור מלחדור לעור ולהחזיר אותו כמו בומרנג. החיסרון שלו שהוא מרגיש כבד יותר על העור ועשוי לייצר שכבה לבנה. מסייע במיוחד נגד קרינת ה-UVA.

קרם הגנה כימי

מסנן אשר קולט את קרני האור אל תוך העור ומשנה אותן לאנרגיה. תזהו תכשירים מסוג זה לפי רכיבים הנגמרים בסיומת Zon. היזהרו מרכיבים מסוכנים לעור המכילים פראבנים. חלק מהמסננים הכימיים הנפוצים ביותר כוללים:

  • oxybenzone
  • avobenzone 
  • octisalate
  • octocrylene
  • homosalate 
  • octinoxate

בדרך כלל, אלה נמצאים בשילוב ולא כחומר פעיל יחיד בפורמולה. עם זאת, הדרך הקלה ביותר לדעת אם SPF הוא כימי או לא היא לחפש תחמוצת אבץ ו / או דו תחמוצת טיטניום. אם הם לא ברשימת המרכיבים, אז את יודעת שזו נוסחה כימית.

באיזו תדירות עלי למרוח קרם הגנה?

רצוי למרוח קרם הגנה 365 יום בשנה. אחרי שסיימת למרוח את הסרום לפנים ואת הקרם פנים שלך בבוקר, חשוב לא לשכוח למרוח גם קרם הגנה. בין אם את מבלה את אחה״צ בשמש ובין אם לא, תוודאי שאת מורחת מספיק קרם הגנה כדי שהוא יהיה אפקטיבי – רובנו לא.

האדם הממוצע שנמצא בים זקוק בערך לשוט(כן..של שתייה חריפה) כדי לכסות את כל האזורים החשופים, כולל הפנים שלך, כל שעתיים. גוון העור שלך לא אמור להחליט כמה קרם הגנה את צריכה למרוח. כל אחד ואחת, ללא קשר לצבע העור, צריך למרוח כמות מספקת של קרם הגנה כדי להבטיח הגנה מלאה.

האם אני באמת צריכה למרוח קרם הגנה אם אהיה בבית רוב היום?

גם אם אינך מבלה את אחה״צ בבריכה, את עדיין באה במגע עם קרני UV דרך החלון או ע״י הצצה החוצה מהחלון. מחקרים מראים כי שימוש יומיומי בקרם הגנה יכול להוריד משמעותית את הסיכון לסרטן העור ולהזדקנות העור (קמטים, היפרפיגמנטציה וכתמים כהים).

תזכורות חוזרת: יש למרוח קרם הגנה מחדש כל שעתיים אם את בחוץ.

האם יש הבדל בין קרם פנים לקרם לגוף?

בכל הנוגע להגנה מפני השמש, ההבדל האמיתי היחיד בין קרם הגנה לפנים ולגוף הוא הגודל של הבקבוק בו הוא נמכר. את לא צריכה לקנות בקבוק קרם הגנה נפרד לפנים שלך אם אינך רוצה.

עם זאת, הפנים שלך לעיתים קרובות רגישות יותר משאר גופך, ולכן אנשים רבים מעדיפים קרם הגנה קליל ולא שמנוני שהנוסחה שלו היא במיוחד לפנים, במיוחד למריחה יומיומית. אלה נוטים פחות לסתום נקבוביות, לגרום להתפרצויות של פצעונים או לגרות את עור הפנים.

טיפ נוסף: כדאי גם להימנע משימוש בקרם הגנה בצורה של ספריי ישר על הפנים, מכיוון שלא בריא לשאוף אותו. אז אם את משתמשת בקרם הגנה ספריי, יש לרסס תחילה את קרם הגנה על היד ורק אז למרוח אותו על הפנים.

כיצד לבחור את קרם ההגנה המתאים לסוג העור שלי?

כפי שרשמנו בתחילת המאמר – חשוב להתחיל עם 30 SPF לפחות. אחרי זה יש לשקול גורמים החשובים עבורך כמו: אם את מעדיפה ספריי או קרם. את יכולה לנסות את קרם ההגנה שלנו שמתאים לכל סוגי העור ולא סותם נקבוביות, ושומר על עורך מפני קרני UVA+UVB. לפרטים נוספים לחצי כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה