חומצה קוגית: סיכונים, שימושים, יתרונות ובטיחות

סביר להניח שאת כבר יודעת(וכנראה משתמשת) בחומצה גליקולית וחומצה סליצלית בשגרת הטיפוח שלך. אבל יש עוד חומצה שהיא מתחת לראדר ומגיעה לה יותר במה. במיוחד אם המטרה שלך היא להבהיר את העור ולמנוע מכתמים חדשים להיווצר.

אנחנו מדברים על: חומצה קוגית, מרכיב שמקורו בטבע, החומצה נוצרת מפטריות והיא מצויינת בהעלמת פיגמנטציה וכתמים כהים בעור. היא פועלת גם כנוגד חמצון חזק מאוד. במאמר הזה אנחנו נסביר כיצד החומצה עובדת, מי צריכה להשתמש בה ואילו מוצרים כדאי לנסות.

חומצה קוגית

סוג החומר: מבהיר עור

יתרונות עיקריים: מעכב אנזים הכרחי(טירוזינאז) בייצור מלנין, מסייע לדהות כתמים כהים ושינוי צבע. היא גם מספקת הגנה נוגדת חמצון.

מי צריך להשתמש: כל מי שרוצה לשפר את מראה הכתמים בעור – הנגרם כתוצאה מנזקי השמש, מלזמה ו/או היפר-פיגמנטציה פוסט-דלקתית המתרחשת לאחר צלקת. בנוסף כי היא גם אופציה טובה עבור אלו שרוצים להימנע או לא יכולים לסבול הידרוקינון, אחד המרכיבים הנפוצים ביותר להבהרת העור ( לא מאושר לשימוש במדינת ישראל – גורם להמון תופעות לוואי).

מתי אפשר להשתמש: זה תלוי עם אילו מרכיבים אחרים הוא מורכב ובאיזה ריכוז, אך בדרך כלל ניתן להשתמש בו מדי יום.

עובד נהדר עם: מחקרים הראו שחומצה קוג’ית פועלת היטב ומשפרת את ההשפעות של חומצה גליקולית וארבוטין.

לא להשתמש עם: למרות שלחומצה יש אפקט סינרגטי בשימוש עם מרכיבי הבהרה/פילינג אחרים, התאמתה עם אלו גם מגבירה את הסבירות לחוות יובש או גירוי מוגזם. יש להתחיל להשתמש במוצרים המכילים חומצה קוג’ית וחומרים פעילים אחרים בהדרגה. כדי לתת לעור זמן הסתגלות

מה זה בידיוק חומצה קוגית?

פטריות הן המקור לחומצה קוג’ית, תוצר לוואי של פטריות שונות המתרחשות גם כתוצאה מתסיסה של מזונות אסייתיים מסוימים, כגון רוטב סויה ויין אורז. בניגוד לחומצות אחרות הפועלות על ידי המסת הקשר בין התאים ופילינג פנים, חומצה קוג’ית פועלת על ידי עיכוב ייצור הפיגמנטים.
מאמר שכתבנו מה זה בדיוק פיליניג ו 10 יתרונות של זה.

לחומצה יש את היתרון הנוסף של עבודה טובה בשילוב עם מרכיבים אחרים המבהירים את העור. רופאי עור משלבים את החומצה לעתים קרובות עם מבהירי עור אחרים כמו: חומצה גליקולית. ליקוריץ וארבוטין. בעבר היו משלבים יחד עם הידרוקינון( היום לא מאושר ע״י משרד הבריאות הישראלי – גורם להמון תופעות לוואי) אך גם כמרכיב בודד היא עובדת נהדר לבד.

מה היתרונות של חומצה קוגית?

דהיית כתמים והבהרת העור הם שם המשחק של המרכיב הנפלא הזה, אם כי יש עוד כמה תכונות בולטות לחומצה הקוגית:

מעכב את ייצור המלנין בעור: המסלול המוביל לעודף מלנין או פיגמנט (במילים אחרות, כתם כהה) הוא מורכב, אך בלב העניין נמצא אנזים המכונה טירוזינאז. חומצה קוג’ית חוסמת את הטירוזינאז ומעכבת את ייצור הפיגמנט העודף. המשמעות היא שהיא יכולה לסייע בהבהרת כתמי השמש הקיימים, להבהיר את הסימנים הכהים שנותרו מצלקות אקנה או לאחר פצעון, ואף לשפר את המלזמה.

פועלת כנוגד חמצון חזק: חומצה קוג’ית יכולה לסייע בניקוי ונגד רדיקלים חופשיים המזיקים לעור הנגרמים מחשיפה כגון: נזקי UV וזיהום. היא לא רק עוזרת לשפר את גוון העור הכללי, אלא גם עוזרת  נגד ההזדקנות של העור.

בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי ויראליות: בניגוד לחומצות רבות אחרות, יש לה גם מאפיינים ייחודיים אלו, אם כי הן משניות ליתרונות הבהרת העור.

האם יש תופעות לוואי לחומצה קוג'ית?

באופן כללי, חומצה קוג’ית נסבלת טוב יותר מרוב החומצות, אבל אלרגיה או גירוי בהחלט אפשריים. פריחה אדומה, גירוד, גירוי ושריפה הן תופעות הלוואי השכיחות ביותר. אם כי בדרך כלל אלה תופעות נדירות אם אתם משתמשים בריכוזים נמוכים יותר של החומצה (ורוב מוצרי הקוסמטיקה אכן מכילים ריכוז נמוך יותר)

איך להשתמש עם חומצה קוג'ית?

אם העור שלך רגיש במיוחד, אנחנו ממליצים לא להשתמש בה מדי יום בהתחלה( שוב תלוי בריכוז החומצה) במקום זאת, יש להכניס מוצרים מבוססי חומצה קוג’ית לשגרה שלך רק פעם או פעמיים בשבוע כדי להבטיח שהעור שלך יכול לסבול את החומצה.

ראוי גם לציין: כאשר משתמשים בה לאורך פרקי זמן ארוכים, חומצה קוג’ית עלולה גם לגרום לעור שלך להיות רגיש יותר לשמש. השימוש בקרם הגנה יומיומי תמיד חשוב. בקרם הבהרה לפנים של נובה – ריכוז החומצה קוגית יחסית נמוך (3%) ולכן אין בעיה להשתמש בקרם פעמיים ביום כדי לקבל תוצאות מהירות וטובות יותר.

קרם הבהרה לגוון עור אחיד

קרם הבהרה פיגמנטציה נובה

תפסיקי להרגיש שאת יוצאת למלחמה בכל פעם שאת הולכת לים – הגיע הזמן להיפרד מהאובססיות סביב הפיגמנטציה, וכתמים כהים עם קרם הבהרה הבלעדי של נובה

מותאם לטיפול בפיגמנטציה בשפם, במצח ו בלחיים

כולל סה”כ 5 רכיבים פעילים שהוכחו מחקרית כמסייעים בהבהרה של העור

  10 שנות פיתוח בשיתוף רופאי עור מומחים, ברישיון משרד הבריאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה