הכירו את ארבוטין: מבהיר העור הסודי שמעולם לא שמעתם עליו

בעוד שרבים מניחים שקמטים הם הדאגה הגדולה ביותר בעור בכל הנוגע להזדקנות, הרבה אנשים מודאגים יותר ממשהו אחר – גוון עור לא אחיד. כתמי שמש ומרקם עור אדמדם יכולים למעשה לגרום לעור להזדקן מהר יותר.

למרות שהמון מוצרים מבטיחים להבהיר, להעצים ולהוסיף זוהר, הם יכולים להיות אגרסיבים מדי או מייבשים לבעלי עור רגיש, ולכן אנחנו כל כך מתרגשים מהמרכיב הזה שמבהיר את העור, בטוח לכל סוגי העור.

הרשו לנו להכיר לך את:  ארבוטין, מבהיר העור הסודי שאולי אפילו לא שמעת עליו. ויטמין C, חומצה קוג’ית וליקריץ הם כולם חומרי הבהרה טבעיים מעולים, אך ישנן מספר סיבות לכך שהארבוטין בועט אותם לשוליים.

שוחחנו עם רופא העור מייקל לין. קלייר צאנג – רופאת עור קוסמטית מוסמכת בדירקטולוגיה של לייזר בניו יורק; וג’ינג’ר קינג, כימאית קוסמטית. וביקשנו מהם לתת לנו את חוות הדעת שלהם על הרכיב המיוחד הזה: ארבוטין.

ארבוטין

סוג החומר: מבהיר עור

יתרונות עיקריים: מבהיר כתמים כהים, מפחית מראה של צלקות אקנה, מסייע לאזן את גוון העור.

מי צריך להשתמש: ארבוטין בטוח בדרך כלל לכל סוגי העור.

מתי אפשר להשתמש: ניתן להשתמש בארבוטין פעמיים ביום. זה בטוח לשימוש על עור נקי עם קרמים וסרומים אחרים. ניתן להשתמש בו גם בקיץ מכיוון שהוא אינו הופך את העור לרגיש יותר לשמש.

עובד נהדר עם: חומצות אלפא הידרוקסי, ויטמין c

לא להשתמש עם: לא ידוע על תגובות שליליות עם מרכיבי טיפוח עור אחרים, אך חום יכול לפגוע ביעילותו של ארבוטין.

מה זה בדיוק ארבוטין?

ארבוטין היא מולקולה המופקת מצמח ענבי דב שמונעת היווצרות מלנין. אפשר להשוות את ארבוטין לשני חומרי הבהרה עדינים נוספים: חומצה קוג’ית (שמקורה בפטריות) ושורש שוש (שמקורו בצמח הליקריץ). הם נגזרים ממרכיבים טבעיים שונים, אך כולם מתפקדים כמעכבי טירוזינאז על מנת לספק השפעות הבהרה של העור. 

בעיקרון, כתמים כהים מגיעים מפיגמנטים המיוצרים בתאים הנקראים מלנוציטים, המכילים אנזימים הנקראים טירוזינאז. הם יכולים להיות פעילים בכל פעם שהם באים במגע עם קרני אור UV, וזו הסיבה שניתן להבחין בנמשים וכתמי שמש, אם אתם מבלים יותר מדי זמן בשמש. כאן נכנס ארבוטיןהוא חוסם טירוזינאז ולא נותן לכתמים כהים להיווצר.

מה הם היתרונות של ארבוטין לעור?

בעל תכונות הגנה מפני השמש: ארבוטין יכול להפחית את מידת כהות הכתם בעור לאחר חשיפה לשמש על ידי חסימת ייצור הטירוזינאז.

עדין על העור: בעוד שחומרי הבהרה אחרים של העור יכולים לייבש ולגרות את העור, ארבוטין פחות מגרה, מכיוון שהמרכיב הפעיל של ארבוטין משתחרר לאט, הוא יכול להיות פחות מגרה מרכיבי הבהרה אחרים, וטוב יותר לבעלי עור רגיש.

משפר גוון עור לא אחיד: מאחר וארבוטין מעכב את הטירוזינאז- אנזים המסייע בייצור מלנין, הוא יכול למנוע מהיווצרות של כתמים כהים חדשים וגם להבהיר כתמים קיימים. מה שמוביל לעור אחיד יותר.

בטוח לשימוש עם מוצרי טיפוח אחרים: לא ידוע על תגובות שליליות בין ארבוטין לבין מרכיבי טיפוח עור אחרים.

בטוח יותר מהידרוקינון: לזמן מה הידרוקינון היה המרכיב ה”פלאי״ להבהרת העור עד שהוכרז כמסרטן על ידי ה- FDA (כאשר הוא נלקח דרך הפה, במקום ליישם אותו באופן מקומי)ֿ בעוד שהידרוקינון פועל על ידי הריגת התאים המייצרים פיגמנטציה ומלנין, ארבוטין מעכב את האנזימים הממריצים תאים המייצרים פיגמנטים.

יעיל בהעלמת צלקות: בדומה ליכולתו להבהיר כתמים כהים, ארבוטין מצוין גם בהעלמת אותן צלקות אקנה אדומות-סגולות שנצמדות זמן רב לאחר שהציט נעלם.

מבהיר את העור: כפי שהוסבר לעיל, ארבוטין אוסר על היווצרות כתמים כהים, ומציע אפקט מבהיר על העור.

כיצד להשתמש עם ארבוטין?

ניתן להשתמש בארבוטין פעמיים ביום. מכיוון שארבוטין נוטה להיות עדין, ניתן להשתמש בו בשילוב עם מרכיבי הבהרת עור אחרים, כמו פילינג כימי ורטינול. רצוי להשתמש אחרי ששטפנו את הפנים עם סבון מתאים.

תופתעו לגלות שארבוטין נמצא בהרבה ממוצרי טיפוח העור הקיימים אצלך, במיוחד מוצרי הבהרת עור. בעוד שהארבוטין נמצא בעיקר בסרומים, הוא גם מככב במסכות לילה.

עדיף לערבב ארבוטין עם מרכיבים אחרים המציעים השפעות הבהרה דומות, כגון ויטמין C, חומצות אלפא הידרוקסי וליקוריץ. יש לנקוט בזהירות בעת ניסיון כל מוצר חדש.

קרם הבהרה פיגמנטציה נובה

תפסיקי להרגיש שאת יוצאת למלחמה בכל פעם שאת הולכת לים – הגיע הזמן להיפרד מהאובססיות סביב הפיגמנטציה, וכתמים כהים עם קרם הבהרה הבלעדי של נובה

מותאם לטיפול בפיגמנטציה בשפם, במצח ו בלחיים

כולל סה”כ 7 רכיבים פעילים שהוכחו מחקרית כמסייעים בהבהרה של העור

  10 שנות פיתוח בשיתוף רופאי עור מומחים, ברישיון משרד הבריאות

6 מחשבות על “הכירו את ארבוטין: מבהיר העור הסודי שמעולם לא שמעתם עליו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה