היפר פיגמנטציה: מדוע זה קורה ואיך לטפל בזה !

אם את נאבקת עם כתמים כהים או שינוי גוון העור. את לא לבד! 70% מהמטופלים שלנו סובלים מהיפר פיגמנטציה. היום במאמר נסביר מדוע מתרחשת היפר פיגמנטציה ואת השיטות הטובות ביותר לטיפול בה, בכל גווני העור.

אם את סובלת מהיפר פיגמטציה, אני כמעט בטוחה שעשית את המחקר שלך כדי ללמוד בידיוק מה זה ומה גורם לזה. את מבינה שהמצב בו עורך התכהה באזורים מסוימים בגלל עודף מלנין יכול לגרום בכל עור. ייתכן גם שקראת שהמקרה הספציפי שלך של היפר פיגמטציה עשוי להגרם כתוצאה מנזקי שמש, שינויים הורמונליים, אקנה או דלקת.

כיצד פיגמנטציה משפיעה על גווני עור שונים?

היפר פיגמנטציה הינו דבר רציני ודורש טיפול רציני, אך יש כמה נקודות חשובות שכדאי להבין קודם:

  • אנשים עם עור כהה רגישים יותר באופן טבעי לכתמים כהים. העור כבר יוצר מלנין, וזה מה שנותן לו צבע כהה יותר. וכאשר ההורמונים או טראומה מעוררים עלייה בייצור המלנין, את רגישה יותר להיפר פיגמנטציה.
  • למרבה הצער, קשה יותר לטפל בכתמים כהים בגווני עור כהים יותר. את צריכה להיות מאוד עדינה עם תכשירים כדי להבטיח שלא תגרי את העור עד כדי גרימת דלקת.
  • לבעלי גווני עור בהירים יש פחות מגבלות בכל הקשור לטיפולים בהיפר פיגמנטציה, מכיוון שהסיכון שלהם לייצור יתר של מלנין הוא פחות משמעותי. עם זאת, גווני עור בהירים יותר, ככל הנראה יוצרים כתמים כהים כתוצאה מנזקי השמש.

הדרך הטובה ביותר לטפל בהיפר פיגמנטציה שלך

הידיעה לאן לפנות ובאילו מוצרים להשתמש בכדי לטפל בהיפר פיגמנטציה בגוון העור הספציפי שלך יכולה להיות מדהימה. אני רוצה להציע כמה הנחיות בסיסיות לטיפול בעור שלך מבלי לחשוש יותר. במידה והעור שלך כהה יותר, עלייך להימנע מטיפולים לדוגמה: IPL או תכשירים אשר מכילים הידרוקינון. שניהם נחשבים לטיפולים המובילים להיפר פיגמנטציה, אך למעשה יכולים להחמיר את המצב. ולגרום לטראומה בעור.

מניסיוני, ההידרוקינון הוא רכיב קשה מדי עבור כל גווני העור ומהווה גירוי לעור. יש להימנע ממנו, גם אם יש לך עור בהיר. קיים גם סיכון לעלייה בפיגמנטציה אם משתמשים בו בריכוזים גבוהים לפרקי זמן ארוכים. במקום זאת, אני ממליצה על קרם עם חומצות אלפא הידרוקסי ורטינול.

הסרת תאים מתים

רטינול נחשב המריכב האנטי אייג’ינג חכי חזק שיש – בגלל היכולת העוצמתית לגרום להתחדשות העור בדרמיס והאפידרמיס, הוא מצליח להבהיר את העור ובנוסף על הדרך הוא מפריע בתהליך יצירת הפיגמנטציה לכן הוא בעצם עוזר למנוע פיגמנטציה עתידית.

חומצה סיליצילית – אופציה אידיאלית לעור שמן או שמן בעייתי מכיוון שהמרכיב הזה מצליח לנקות את הנקבוביות בצורה העמוקה ביותר, מסייע בהזנת בלוטת החלב והורג חיידקים. אם זה לא מספיק הוא גם תורם להבהרת כתמים בעור.

חומצה לקטית – ממקור אוכמניות או חלב – חומצה אלפה הידרוקסי שממיסה את הדבק הבין תאי – התכונה הכי גדולה שלה היא הבהרה אבל גם נחשבת מרכיב מדהים ביותר לטיפול באנטי אייגינינג.

חומצה גליקולית ממקור קנה סוכר – גם ממשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות הידועה כגורם להגברת רמות הלחות בעור אבל גם יש בה תכונות של הבהרה ואנטי אייג’ינג חזקות.

מניעת הפרשת האנזים טרוזינאז

חומצה קוג’ית –  חומצה זו מעכבת ומונעת היווצרות טירוזין, מפחיתה את ייצור המלנין, מבהירה ביעילות כתמים כהים והיפר פיגמנטציה.

ארבוטין באופן טבעי שמקורו בענבי דב, ארבוטין ידוע כמבהיר עור חזק. ארבוטין הוא נגזרת טבעית של הידרוקינון ועל פי ההערכה היא אחת החלופות הטובות ביותר להידרוקינון, מכיוון שהיא מספקת את האפקט להבהרת העור של הידרוקינון ללא חלק מהסיכונים. בדומה לחומצה קוהית, גם ארבוטין מעכב את טירוזינאז

חומרים מבהירים

ויטמין C – לרכיב זה יש יתרונות נפלאים – הוא מבהיר וממצק את העור, ובנוסף בזמן שהוא עוזר להבהיר את הפיגמנטציה הקיימת הוא עוזר למנוע היווצרות של כתמים כהים או כתמי שמש עתידיים. ובנוסף מצמצם את פעילות האנזים שמוביל לייצור פיגמנט.

תמצית ליקריץ –  המרכיב ידוע בתור אנטי אוקסידנט מאוד חזק. שימוש באופן קבוע מסייע בהבהרת כתמים קיימים ואפילו יש מחקרים שמראים שליקריץ יכול למנוע את ההתכהות של צלקת. הוא עוד תחליף מצויין להידרוקינון.

חשוב מאוד למרוח מקדם הגנה של 30 לפחות ורצוי אף יותר. במידה נרטבת או את מזיעה תדאגי למרוח שוב.כדאי גם לשלב סרומים עם אנטי אוקסידנטים שישמרו על עורך מרדיקלים חופשיים ומפני זיהום. במידה ויש פיגמנטציה באזורים בגוף אשר חשופים הרבה לשמש, חשוב לכסות את האזורים עם ביגוד מתאים כגון חולצות עם שרוול ארוך וכובעים רחבים.

הערכה היחידה שתצטרכי להסרת פיגמנטציה, כולל קשה!

ערכת הבהרה פיגמנטציה
16% הנחה

ערכת הבהרה לטיפול בפיגמנטציה

✓ מותאמת לטיפול בפיגמנטציה בשפם, במצח ו בלחיים ✓ היחידה שמבוססת על 7 חומרים פעילים להבהרה ✓ כוללת סה"כ 12 רכיבים פעילים שהוכחו מחקרית כמסייעים בטיפול בפיגמנטציה ✓  10 שנות פיתוח בשיתוף רופאי עור מומחים, ברישיון משרד הבריאות

699.00 549.00

אין תוצאות? כסף בחזרה!!

1 מחשבה על “היפר פיגמנטציה: מדוע זה קורה ואיך לטפל בזה !”

  1. פינגבאק: המדריך המלא: איך להאט את ההזדקנות ולהשאר צעירה בלי ניתוחים | בלוג טיפוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה