רטינול: כל מה שאת חייבת לדעת, ואיך להשיג את העור שתמיד חלמת עליו

קרם רטינול

אמנם כמה מרכיבי טיפוח בסיסיים הפכו לנושא שתמיד מדברים עליו, אך אחד מהם הוא נושא מרכזי והוא: רטינול. כולנו שמענו עליו, אבל לאחר דיונים במשרד ומחוצה לו, ברור שרבים מאיתנו עדיין לא בטוחים בדיוק במה מדובר – או איך זה עובד.

במאמר היום אנחנו נסביר לך בשקיקה וביסודיות על כל השאלות הבוערות ששאלו אותנ במהלך השנים.

מה זה בדיוק רטינול?

רטינול הוא נגזרת של ויטמין A אשר משמשת לאנטי אייג’ינג ונמצאה במוצרי טיפוח רבים. המרכיב הקסום הזה יכול לעורר את חילוף החומרים של תאי העור ולעודד ייצור קולגן חדש. רטינול יכול להיספג בתוך העור, ובשילוב עם אנזימים מסוימים הוא הופך לטרטינואין (צורת החומצה של ויטמין A, המכונה גם חומצה רטינואית).

שימוש ברטינול יפחית באופן ניכר את הופעת נזקי השמש, כתמים חומים, קמטים ונקבוביות פעורות. הקסם שלו הוא ביכולתו להסיר תאי עור מתים ולחדש את מרקם העור למראה חלק ואחיד יותר. בנוסף רטינול פועל לנטרול רדיקלים חופשיים. 

מה ההבדל בין רטינול, רטין A ורטינואיד?

גם רטין A וגם רטינול נחשבים לסוגים של רטינואידים (שזה סוג של תרופות). שניהם יכולים לעזור בהאצת ייצור  של תאי עור, ושניהם הוכחו ע״י מחקרים שמסייעים לעכב את הזדקנות העור. אך רטינול ללא מרשםהוא דורש המרה לצורה הפעילה, בעוד שרטין A הוא מרכיב שדורש מרשם והוא חזק יותר להפחתת קמטים עמוקים יותר וביכולת שלו להלחם באקנה. 

ניתן למצוא את הרטינול בריכוזים נמוכים יותר (החל מ- 0.01% ועד 0.5%) תאמינו לי שזה מספיק להתחלה, בעוד שבקרמים רטינואידים שניתן להשיג ע”י מרשם רופא בלבד יהיו לפחות 0.5% עד 1%. 

מהם היתרונות של שימוש ברטינול?

רטינול עשוי להיות בדיוק מה שאת צריכה. ע״י ניקוי נקבוביות סתומות. רטינול מנקה את העור ומונע התפרצויות נוספות. פחות אקנה יביא לפחות צלקות אקנה. בנוסף, רטינואידים יכולים להגביר את ההשפעות של קרמים וג’לים תרופתיים אחרים, ומאפשרים לך לקבל את היתרונות המקסימליים של כל הטיפולים שבהם את משתמשת.

2. רטינול יכול לטשטש את סימני הזדקנות

את יכולה להיות רגוע בידיעה שרטינול הוא אחד המרכיבים האנטי אייג’ינג המשומשים והנחקרים ביותר בשוק. במקור ששווק כטיפול נגד אקנה בשנות ה -70, טרטינואין התגלה במהירות כבעל השפעות אנטי אייג’ינג ניכרות. ועוזר לטשטש קמטים וקמטוטים בעור הפנים.

אחד היתרונות הבולטים הראויים לציון של רטינול הוא שהוא מאיץ את תחלופת תאי העור, המתבטאת במעין אפקט “פילינג”. עור עמום ויבש מפנה מקום לעור חדש, בהיר ואחיד יותר, עוזר בהאצת ייצור של תאי קולגן ואלסטין. ועוזר בהבהרת העור

האם יש תופעות לוואי בשימוש עם רטינול?

“החסרונות של שניהם” הם: שימוש יתר עלול לגרום לייבוש וגירוי בעור. יש אנשים עם מצבי עור רגישים במיוחד כמו רוזצאה לא יוכלו לסבול את רטינול או רטינואיד. שני הנגזרות גורמות לעור שלך להיות יותר רגיש לאור השמש, מה שמוביל לכוויות שמש מהירות וקלות יותר. 

רטינואידים עלולים להזיק לעור רק אם יש לך מצב עור רגיש במיוחד כמו אקזמה או רוזצאה ויכול להגביר את הדלקת. ובכל זאת, אנשים עם מצבים רגישים כמו רוזציאה עשויים עדיין להיות מסוגלים להשתמש ברטינואיד, אך הם צריכים להכניס אותו בהדרגה למשטר טיפוח העור שלהם, אולי פעם אחת בלבד בשבוע, ולהכין את עורם עם קרם לחות לפני מריחת הרטינואיד.

האם אני יכולה להשתמש בחודשי הקיץ?

אם תרצי להשתמש ברטינול בקיץ, חובה למרוח קרם הגנה לפחות 30 SPF מדי יום. רצוי להמנע משעות השיא של השמש וללבוש כובע רחב שוליים.

באיזה גיל להתחיל להשתמש ברטינול?

אין הנחיה אמיתית לגבי כמה מוקדם את יכולה להתחיל להשתמש עם רטינול. אבל אם את מספיק מבוגרת לחשוב על קמטים, את צריכה לעשות משהו כדי למנוע אותם. אני מוצאת שרוב הנשים מרוויחות יותר כאשר מתחילות מוקדם יותר.(בסוף שנות העשרים או בתחילת שנות העשרים)

חשיפה קודמת לשמש מביאה נזק לקולגן, שמחליש את בסיס העור. וודאי שאת משתמשת ברטינואיד בערב כדי לסייע בגירוי קולגן, חיזוק העור ומזעור מראה הקמטוטים והקמטים.

מכיוון שרטינול יכול לגרום לעור שלך להתייבש ולעיתים להאדים, מרבית רופאי העור ממליצים להתחיל קודם עם מוצרי רטינול ללא מרשם עם הריכוז הנמוך ביותר ולראות כיצד העור שלך מגיב לפני שתעברי לריכוזים גבוהים יותר.

מתי ובאיזו תדירות למרוח ?

יש למרוח על כל הפנים כמויות קטנות בהתחלה, לילה כן לילה לא. יש לזכור שעור הפנים שלך מסתגל למוצר מספר שבועות ולכן חשוב למרוח כמויות קטנות ולא גדולות מידי, ועם הזמן להגדיל בהדרגה ככל שעובר הזמן. במידה והעור שלך מתייבש ומגורה מידי, מומלץ למרוח כל יומיים את הקרם או פעם בשבוע.

בעיקרו של דבר, הריכוזים ללא מרשם הם חלשים יותר ונחשבים לבטוחים על ידי משרד בריאות ללא פיקוח של איש מקצוע רפואי. עם זאת, קיימת “תגובה רטינואידית” הגורמת לקילוף עור ואודם במשך כשבועיים עד שישה שבועות לאחר היישום.

עבור רוב האנשים זו רק תקופת הסתגלות, והגירוי הזה נעלם. התהליך הזה הוא סוג של פילינג, ובשלב הראשון הוא מוריד שכבה דקה יותר (שכבה עליונה של האפידרמיס), אבל מה שקורה עם הזמן הוא שהדרמיס (השכבה העמוקה יותר) הופכת לעבה יותר וחזקה יותר עם פחות קמטים (הקמטים עצמם נמצאים בשכבה עמוקה יותר: הדרמיס)

במאמר הבא הסברנו: מה זה פילינג לפנים? 10 יתרונות ואיך לבצע נכון

מתי אני אראה תוצאות ולמה אני אמורה לצפות?

יש לצפות לאודם, ייבוש, עור מתקלף או עקיצות של העור במיוחד בשבועות הראשונים. אם זה קורה אז חשוב מאוד לתת יותר הפסקות לעור ולמרוח פעם ביומיים או שבוע. לעור שלך לוקח זמן להסתגל. רטינול גם יכול לגרום לך להיות רגישה יותר לשמש, לכן הקפידי למרוח קרם הגנה.(ניתן לקרוא את המאמר שלנו: איך לבחור קרם הגנה נכון)

כמו בכל מוצר אחר לטיפוח העור, המפתח לראות תוצאות הוא שימוש עקבי. רטינול לא יביא תוצאות מיידיות במהירות, ולכן סבלנות היא הכרחית. דבר נוסף כל בנאדם הוא שונה ומגיב שונה לקרמים, שינויים בעור לוקח בערך חודש עד ארבעה חודשים ועם המשך השימוש תוכלי לראות יותר ויותר שינויים חיוביים.

קרם לילה רטינול

קרם לילה רטינול

להפסיק לעמוד מול הראי ולחפש פגמים בעור הפנים, ובמקום זאת לקבל מחמאות מאנשים – ללא הזרקות או טיפולים חודרניים!

 10 שנות פיתוח בשיתוף רופאי עור מומחים

 7 רכיבים פעילים שהוכחו מחקרית כמסייעים בטיפול בפיגמנטציה וקמטים

 מועשר ב-3 נוגדי חמצון המסייעים ביצירת גוון עור אחיד והיפוך נזקי השמש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה